Foto: LETA

Konkurences padome (KP) atvieglojusi pirms diviem gadiem "MTG Broadcasting AB" noteiktos ierobežojumus, kas līdz ar "Latvijas Neatkarīgās Televīzijas" (LNT) iegādi liedza mainīt līdz tam noteiktos sadarbības noteikumus, tostarp reklāmas cenas, informē KP.

Pēc "MTG Broadcasting AB" iesnieguma izvērtējot izmaiņas tirgus situācijā, KP nolēmusi mainīt atsevišķus saistošos noteikumus, kas uzņēmumam tika piemēroti 2012.gadā pēc LNT iegādes. Turpmāk MTG nebūs liegts mainīt sadarbības noteikumus ar "klasiskās reklāmas" izvietošanas pakalpojuma saņēmējiem, tai skaitā attiecībā uz reklāmas cenām.

Savā lēmumā KP uzsver, ka arī bez īpašiem saistošiem noteikumiem uzņēmumam, kas atrodas dominējošā stāvoklī, ir liegts savu tirgus varu izmantot ļaunprātīgi. Ja KP saņems sūdzības, ka MTG saviem sadarbības partneriem uzspiež netaisnīgus vai diskriminējošus noteikumus, piemēram, tādas lojalitātes atlaides, kas negatīvi ietekmē konkurenci, jo sasaista kanālus un rosina reklāmas devējus vairāk līdzekļu ieguldīt kanālos, kuros reklāmu izvieto MTG, tiks izvērtēta šādas rīcības atbilstība Konkurences likuma noteikumiem.

Vienlaikus KP aicina mediju aģentūras un citus tirgus dalībniekus, kas ikdienā sadarbojas ar MTG, vērsties KP un ziņot, ja tiem rodas bažas, ka uzņēmums ļaunprātīgi izmanto savu stāvokli tirgū.

Pēc MTG lūguma mainīt tam piemērots nosacījumus KP izvērtēja tirgus attīstības datus, tirgus dalībnieku viedokļus un to, kā plānotās izmaiņas varētu ietekmēt patērētājus. Izpētes rezultātā iestāde secināja, ka, saglabājoties fiksētām reklāmas cenām vienam uzņēmumam, arī konkurentiem gan televīzijas, gan citās platformās ir ierobežota iespēja attīstīties. Būtiski arī, ka pārmērīgs reklāmas apjoms katrā kanālā padara reklāmu neefektīvu un mazāk izdevīgu reklāmas devējiem, turklāt ir apgrūtinošs televīzijas skatītājiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!