Foto: Publicitātes foto

Šī gada pirmajos deviņos mēnešos no pārbaudītajiem kravas transportlīdzekļiem 0,8% Latvijas auto un 1,6% ārvalstu auto konstatēti smagi tehniski bojājumi, kuru dēļ ir aizliegta tālāka dalība satiksmē, un tas nozīmē, ka šogad autoparks ir tehniski labāka stāvoklī, Autotransporta direkcijas rīkotajā semināra norādīja Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) tehniskās apskates stacijas vadītājs Uldis Zandbergs.

Kopumā pārbaudīti 1600 Latvijas un 435 ārvalstu auto.

Savukārt 6,6% Latvijas auto konstatēti mazākas bīstamības defekti. Lai arī šiem auto dalība satiksmē ir atļauta, tiem tiek noņemta tehniskās apskates uzlīme un izdrukāts protokols ar defektiem. Ārvalstu auto šādi tehniskie defekti konstatēti 17% auto.

Latvijas autopārvadātāji šogad braukuši ar tehniski kvalitatīvākām mašīnām, jo pērn ar smagiem tehniskiem defektiem pieķerti 2% Latvijas auto, bet ar mazākiem - 11%. "Autoparks šogad ir uzlabojies," konstatēja Zandbergs.

Viņš norādīja, ka no ārvalstu kravas auto pārbaudes nācies secināt, ka Krievijas transportlīdzekļi ir bēdīgā stāvoklī, arī Lietuvas pārvadātāji vieglprātīgi attiecoties pret tehnisko stāvokli. Savukārt no pārbaudītajiem Latvijas auto defekti pārsvarā konstatēti vietējās nozīmes pārvadātājiem.

Semināra dalībnieki gan uzsvēra, ka auto defektos vainojami sliktie ceļi un izteica neizpratni par kritērijiem - kuros gadījumos auto ļauts ceļu tupināt, kuros - nē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!