Abi līdzšinējie "Latvijas kuģniecības" (LK) privatizācijas pretendenti joprojām ir ieinteresēti iegādāties 68% LK akciju. Privatizācijas aģentūras ģenerāldirektors Jānis Naglis trešdien žurnālistiem sacīja, ko no itāliešu koncerna "d'Amico" ir saņemta vēstule, kurā uzņēmums pauž gatavību piedalīties LK privatizācijā pēc līdzšinējiem noteikumiem.
Arī Saūda Arābijas kompānija "FAL Oil Commpany" LK privatizācijas konsultantam ir izteikusi gatavību turpināt piedalīties privatizācijā pēc līdzšinējiem noteikumiem. Kompānija solījusi drīzumā nosūtīt PA vēstuli, kurā tiktu rakstiski apliecināti uzņēmuma nodomi.

Tomēr Naglis norādīja, ka neviens no līdzšinējiem LK privatizācijas pretendentiem nav simtprocentīgi apliecinājis gatavību iegādāties LK kontrolpaketi par vismaz 70 miljoniem latu. Tāpat kā iepriekš LK finansu konsultants kā labāko iespēju sekmīgai LK privatizācijai uzskata LK privatizācijas turpināšanu pēc līdzšinējiem noteikumiem. Arī PA joprojām uzskata, ka šis būtu vispareizākais veids LK privatizācijas turpināšanai.

Savukārt nākampirmdien koalīcijas padomes sēdē ekonomikas ministrs paredzējis piedāvāt privatizācijas variantu, kas paredz stratēģiskajam investoram pārdot 51% LK akciju, savukārt publiskajā piedāvājumā par sertifikātiem - 32% LK akciju, ziņo laikraksts "Diena".

Naglis arī norādīja, ka LK finansu konsultanta sagatavotajos priekšlikumos, joprojām tiek piedāvāts pārdot 68% LK akciju, atsakoties no stratēģiskā investora. Minētā varianta pozitīvie aspekti ir potenciālo LK privatizētāju loka paplašināšanās, ļaujot privatizācijā piedalīties arī tieši ar kuģošanas biznesu nesaistītiem investoriem. Tāpat, pēc Nagļa vārdiem, šajā gadījumā saglabājas liela varbūtība, ka no LK akciju kontrolpaketes pārdošanas vismaz tiks gūti 70 miljonu latu lieli ienākumi.

Savukārt iespēja vienam interesentam pārdot 51% LK kontrolpaketi, pēc Nagļa teiktā, vēl vairāk varētu paplašināt potenciālo LK privatizētāju loku, jo tādā gadījumā kontrolpaketi uzņēmumā būtu iespējams iegādāties par zemāku samaksu nekā iegādājoties 68% LK akcijas. Tāpat minētā varianta pozitīvs aspekts varētu būt apjomīgā jeb 32% kompānijas akciju pārdošana publiskajā piedāvājumā par privatizācijas sertifikātiem.

Tomēr abi pēdējie varianti negarantē, ka valstī tiks saglabāta kuģošanas nozare, kas, pēc PA ģenerāldirektora domām, ir viena no svarīgākajām tautsaimniecības nozarēm Latvijā. Tāpat pēdējie divi varianti negarantē, ka LK privatizācijā turpinās piedalīties abi līdzšinējie privatizācijas pretendenti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!