Uzņēmumu pārstāvji laikrakstam “Dienas bizness” skaidro, ka to veicinājušas gan reklāmas kampaņas, piesaistot jaunus darbiniekus, gan dažādu bonusu un papildus sociālo garantiju nodrošināšana jau esošajiem darbiniekiem.

SIA “Maxima Latvija” pārstāvji atzīst, lai arī patlaban uzņēmumā esot aptuveni 290 vakances, tomēr pēdējos trīs gados tik laba situācija kā tagad nav bijusi. Tur skaidro, ka darbaspēka pieplūdumu sekmēja veiksmīgā reklāmas kampaņa “Efektologs” ar tās varoni Centi Ūbeli priekšgalā.

Tāpat liela nozīme strādājot mazumtirdzniecības uzņēmumos ir iespējai saņemt legālu atalgojumu un garantētu sociālu nodrošinājumu, kā arī būvniecības tempu apsīkšanai, kas daudziem vīriešiem darba gaitas lika turpināt mazumtirdzniecības lielveikalos. Turklāt, kā norāda SIA “Maxima Latvija”, darbaspēka deficīts ir vērojams tikai Rīgā, kamēr laukos cilvēki uz darbu “Maxima” stāvot rindās.

Arī “Rimi Latvia” un “Elvi” pārstāvji uzsver, ka darbspēka krīze, iespējams, ir pārvarēta. SIA “Rimi Latvia”, kur salīdzinot ar vasaru vakanču skaits samazinājies uz pusi, gan saglabā piesardzību, jo ir grūti spriest, vai šai stabilitātei nav sezonāls raksturs. SIA “Rimi Latvia” saviem darbiniekiem piedāvā dažādus bonusus, piemēram, vecākiem, kuru bērni sāk mācības pirmajā klasē, bērna pirmajā mācību dienā saņem apmaksātu brīvdienu. Arī SIA “Elvi Grupa” akcentē, ka savus darbiniekus cenšas noturēt garantējot stabilitāti un izaugsmes iespējas.

Pavisam Latvijā ir vairāki lielveikalu tīkli: “Rimi”, “Maxima”, “Nelda”, “Elvi”, “Supernetto” un citi. Tomēr tieši mazumtirdzniecība un lielveikali ir minēta to nozaru vidū, kur visvairāk trūkst darbaspēka.