AS "Latvenergo" no 2400 transporta vienībām 69 spēkrati tiek izmantoti privātajām vajadzībām, Db informēja "Latvenergo" Ārējo komunikāciju nodaļas vadītājs Andris Siksnis. Viņš paskaidroja, ka šobrīd uzņēmuma autoparkā par visām automašīnām, kuras tiek izmantotas privātām vajadzībām, tiek maksāts nodoklis atkarībā no attiecīgās mašīnas motora darba tilpuma.

Liels autoparks ir arī Latvijas elektronisko sakaru sniedzējam "Lattelecom", kuram kopējais autoparks ir 795 mašīnas. No tām privātām vajadzībām tiek izmantots 270 spēkratu. ""Lattelecom" grupas uzņēmumos jau pusotru gadu darbojas sistēma, kad darbinieki par dienesta auto izmantošanu personiskajām vajadzībām atkarībā no auto vērtības maksā uzņēmumam kompensāciju, kas tika noteikta līdzīgi kā tagad Ministru kabinetā izskatītajos noteikumos," Db pastāstīja "Lattelecom" valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis. Tādējādi dienesta auto nodoklis nekādas īpašs jaunums uzņēmumam nav.

Jau pērnā gada sākumā "Lattelecom" spēkratiem sāka izmantot maršruta kontroles sistēmu GPS, kas palīdz noteikt automašīnas atrašanās vietu, ar kādu ātrumu tā brauc – automātiski ģenerējot atskaites un maršrutu lapas. "Būtiskākais šīs sistēmas ieguvums ir kontroles mehānisms, kas garantē, ka patērētais patiešām tiek apmaksāts," sacīja Gulbis, vienlaikus atzīmējot, ka transporta joma ir viena no tām, ko uzņēmums nodevis ārpakalpojumu sniedzējam. Tā ir izdevīgāk, kad trešdaļa automašīnu pieder "Lattelecom", bet pārējās tiek nomātas no "Transporent". Tiesa, lai atbilstoši izpildītu noteikumu prasības par dienesta auto, "Lattelecom" papildu izmaksas radīs šī nodokļa administrēšanas ieviešana un uzskaite.

Jua vēstīts, ka ar šī gada 1.janvāri spēkā stājušās likuma normas, kas paredz ar nodokļiem aplikt dienesta automašīnu lietošanu. Plānots, ka ar šī jaunā nodokļa palīdzību tiks iekasēti būtiski līdzekļi — gandrīz 40 miljoni latu. Taču jau šobrīd ir skaidrs, ka jaunā nodokļa ieviešana un iekasēšana radījusi tikai haosu un apjukumu.