Foto: DELFI
Populārākie portāli šī gada maijā bijuši "Inbox.lv", "Draugiem.lv" un "Delfi.lv", norādīts starptautiskā interneta izpētes un konsultāciju uzņēmuma "Gemius" publicētajā apmeklētāko interneta lapu "Top 25".

Topa 4.vietā ierindojies "Tvnet.lv", kam seko "apollo.lv", "1188.lv", "mail.ru", "kasjauns.lv", "zl.lv" un "diena.lv".

Kā norāda SIA "Gemius Latvia" sabiedrisko attiecību speciāliste Linda Egle, līdz ar siltā laika iestāšanos apmeklētāko interneta lapu vidū iezīmējušās vasaras tendences - nelielu auditorijas kritumu piedzīvojuši ziņu portāli, savukārt statistika pieaugusi Latvijas vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra interneta lapai "meteo.lv".

Sezonāls kāpums maijā skāris tādas interneta lapas kā "sportacentrs.com", "Tv3play.lv" un "1188.lv". Apmeklētāju un interneta lapu skatījumu skaita rekordus pārsniegusi skolvadības sistēma un portāls "e-klase.lv".

Lielāko auditorijas kāpumu aprīlī uzrādījusi valsts SIA "Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs" interneta lapa "Meteo.lv", auditorijas skaitu palielinot par 32,85% salīdzinājumā ar maiju un sasniedzot gandrīz 109 000 interneta lietotāju auditoriju.

Kā skaidro Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra klientu apkalpošanas daļas vadītāja Danute Šneidere-Dumberga, "Meteo.lv" apmeklējuma pieaugumu visbūtiskāk ietekmējuši tieši karstie un nestabilie laika apstākļi. "2013.gada maijs pēc klimatiskajiem datiem ir bijis karstākais, kāds jebkad Latvijā ir fiksēts. Tika uzstādīti jauni maksimālo gaisa temperatūru rekordi. Tāpat bija arī ļoti daudz pērkona negaisu, krusa. Tas arī palielināja pieprasījumu pēc meteoroloģiskā radara informācijas". "Meteo.lv" pašlaik ir topa 20.vietā, kas vienlaicīgi ir arī atgriešanās topā pēc tā pievienošanās "gemiusAudience" pētījumam 2012.gada augustā, kad interneta lapa ierindojās topa 25. vietā.

Manāmu ietekmi uz maija statistiku atstājis arī pasaules čempionāts hokejā - par 12,68% augusi sporta ziņu portāla "Sportacentrs.com" auditorija, savukārt videosatura vietnei "Tv3Play.lv" auditorija augusi par 7,37%, sasniedzot jaunu auditorijas rekordu - 147 200 interneta lietotājus. Salīdzinot ar pērnā gada maiju, šim portālam auditorija ir pieaugusi par 32 300 jeb 28%. "Modern Times Group" interneta satura vadītājs Artis Pupiņš norāda, ka statistikas pieaugums nav vien hokeja čempionāta ietekmes rezultāts: "Auditorijas pieauguma lielākais devums bijis no speciāli "TV3 Play" ražotajiem raidījumiem. Maijā tika atklāti trīs jauni projekti - raidījums par piemērotākās augstskolas izvēli "Diploms, ko novērtē", "Zvaigzne stūrī", kā arī speciālās epizodes ar hokejistu intervijām no Helsinkiem. Savukārt īpašu popularitāti iemantojis raidījums "Sīkie eksperti", kur bērni stāsta savu redzējumu par Latvijā aktuāliem notikumiem. Tāpat ar aizkustinošiem un atklājošiem stāstiem turpinās skandalozais raidījums "Viens no mums" par dažādām cilvēku profesijām un dzīves izvēlēm."

Maijā līdz ar mācību gada noslēgumu lietotāju skaita rekordu uzrādījis portāls un skolvadības sistēma "e-klase.lv", ko šajā periodā apmeklējuši 209 000 interneta lietotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Salīdzinot ar šo pašu laiku pirms gada, e-klase.lv auditorija minētajā vecuma grupā ir palielinājusies par 45 000 jeb par 27%. Fiksēts arī lapu skatījumu skaita rekords - 44 833 000.

Par 3,65% augusi arī uzziņu portāla "1188.lv" auditorija, kas ir sezonāls kāpums, ko ik gadu veicina vilcienu un starppilsētu autobusu maršrutu sarakstu maiņa maijā. Topa 24.vietā atgriezies ziņu portāls "La.lv" ar 88 600 interneta lietotāju lielu auditoriju maijā, savukārt 25. vietā topa jaunums - failu apmaiņas vietne "Failiem.lv", ko maijā apmeklējuši 88 500 interneta lietotāji.

Neliels auditorijas samazinājums skāris lielākos ziņu portālus "Tvnet.lv", Apollo.lv, "Kasjauns.lv" un "Diena.lv", būtiskāki kritumi tādām interneta lapām kā "Zip.lv", "Nra.lv", "Likumi.lv" un "kurpirkt.lv".

Tops veidots, balstoties uz 15-74 gadu vecu cilvēku auditorijas skaitu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas maijā piedalījās "gemiusAudience" pētījumā. "gemiusAudience" pētījums tiek veikts, balstoties uz mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes vai IP adreses.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!