Foto: LETA

Baltijas medijiem 2014. gads bijis relatīvas stabilitātes gads, kad nav notikušas būtiskas izmaiņas ne to starptautiskajos brīvības reitingos, ne tirgū ienākuši vai to pametuši lieli starptautiskie mediju spēlētāji, liecina "Baltijas mediju veselības pētījums 2014 - 2015".

Pētījumu otro gadu pēc kārtas izdod Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centrs "Re:Baltica" un Stokholmas ekonomikas augstskolas Mediju centrs. Tajā apkopota informācija par 75 vadošajiem Baltijas valstu preses izdevumiem, interneta ziņu medijiem, radio un TV kanāliem, apkopojot to finanšu un auditorijas rādītājus iepriekšējā gadā.

Kā liecina pētījuma secinājumi, uzņēmumu pārpirkšanas darījumi notikuši pamatā starp Baltijas uzņēmējiem. Peļņas rekords pieder "TV3 Latvia", kas 2014. gadā nopelnījis 3,08 miljonus eiro.

Kā vēsta "rebaltica.lv", saskaņā ar pētījumu, 2014. gadā no 53 uzņēmumiem, kuriem pieder 75 populārākie Baltijas mediji, 34 bizness pieauga. 70% kompāniju jeb 37 strādāja ar peļņu.

Visvairāk 2014. gadā nopelnīja zviedru "MTG Broadcasting" meitas uzņēmums Latvijā "TV3 Latvia" - 3,08 miljoni eiro peļņa.

Ja TV3 Latvijā uzrāda rekordpeļņu, tā otram Latvijas kanālam - LNT - tik labi neveicās - 1,70 miljoni eiro lieli zaudējumi.

Otrais pelnošākais Baltijas mediju uzņēmums, kā savā mājaslapā raksta "Re:Baltica", bija MTG meitas uzņēmums Lietuvā, "Tele 3" - 2,17 miljoni eiro, kamēr Igaunijā tas cieš zaudējumus 1,21 miljona eiro apmērā. Trešais pelnošākais Baltijas mediju uzņēmums pērn bija Lietuvas mediju nams "Lietuvos Rytas" (2,04 miljoni).

Vislielākais biznesa kritums bijis laikrakstiem, kas, kā atgādina "Re:Baltica", jau kļūst par noturīgu tendenci - vairākumam no 15 populārāko Baltijas laikrakstu īpašnieku pērn samazinājies apgrozījums.

Interneta izdevumu auditorija turpināja pieaugt: tas noticis ar 10 no 15 populārākajām ziņu vietnēm. Populārākais ziņu medijs, kā ziņo "rebaltica.lv", visās trīs Baltijas valstīs arī šogad ir ''Delfi".

Ar pilnu pētījuma tekstu iespējams iepazīties šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!