Foto: Shutterstock

Jauniešu biznesa projektu konkursa "Radām novadam" komanda "Parit" strādā pie jaunas digitālās aģentūras izveides, kura plāno nodrošināt ātru un saprotamu mājaslapu izveidi maziem un vidējiem uzņēmumiem.


Tieši mājaslapu izstrādātāji ar skaidru cenu politiku un saprotamiem risinājumiem ir tas, kā Latvijas tirgū trūkst, portālam "Delfi" apgalvo komandas "Parit" līderis Andrejs Rodionovs. Tā viņš spriež gan pēc paša, gan klientu pieredzes. Lielai daļai cilvēku nav pieredzes mājaslapu izstrādē.

Rodionovs Latvijā strādā un dzīvo jau trīs gadus. Salīdzinot ar Krievijas tirgu, viņš secina, ka Latvijā mājaslapu izstrāde un digitālais mārketings ir ne tikai vājāks, bet arī dārgāks. "Tā ir iespēja, ko vēlamies izmantot," iezīmē Rodionovs.

Cena un skaidra tās politika būs viena no jaunās aģentūras priekšrocībām, taču ne galvenā. Galvenais uzdevums būs mājaslapu izstrādi padarīt skaidru, lai digitālā mārketinga pakalpojumu nodrošināšana būtu saprotama katram klientam."Koncepts ir tāds – mūsu klientiem jābūt skaidrībai par visu, ko mēs darījām," uzsver komandas līderis, piebilstot, ka bieži redz, ka citas aģentūras izmanto to, ka viņu klienti neko nezina par mājaslapu izstrādi.

Rodionovs atklāj, ka arī starp viņa klientiem ir aģentūras, kurām viņš produktu pārdod par vienu cenu, bet tās saviem klientiem to pārdod jau par ievērojami augstāku cenu.

Aģentūras galvenā prece būs mērķlapas ("landing-page") – mājaslapas, kas īpaši izstrādātas, lai augsti kotētos "Google" meklētājā. Aģentūras mērķauditorija būs mazie un vidējie uzņēmumi, kuri meklē, "kā ērtāk un lētāk". "Cilvēki meklē risinājumu vairāku mēnešu garumā, rezultātā uzņēmums cieš zaudējumus," iezīmē komandas līderis, piebilstot, ka strādāt bez mājaslapas ir kā strādāt bez oficiālas uzņēmuma reģistrēšanās vai biroja. "Klientiem [uzņēmumiem bez mājaslapām] nav uzticības," pauž Rodionovs.

"Parit" var lepoties ar lielu pieredzi, Rodionovs šajā jomā strādā kopš 2009. gada, pārējie komandas biedri nozarē apgrozās sešus gadus.

Runājot par nākotni, komandas līderis pauž, ka "Parit" varētu izveidot savu franšīzi: "Piemēram, "McDonald's" kā zīmols ir tikai puse no tā, kas ir "McDonald's" franšīze. Pati galvenā lieta ir visi iekšējie procesi. Mums arī jāraksta, kā jāmeklē klienti, kā jāveido attiecības ar klientiem. Šajā biznesā liela problēma ir lielais laiks no kontakta ar klientu līdz pārdošanai. Šo laiku vajag maksimāli samazināt."

Tieši digitālajā aģentūrā "visi iekšējie procesi ir ārkārtīgi svarīgi, salīdzinot ar citiem biznesiem". "Man ir grūti pateikt, kur iekšējie procesi būtu vēl svarīgāki," aizdomājas Rodionovs.

Komandas līderis mājaslapu izstrādes jomu salīdzina ar iešanu pie friziera. Gluži tāpat kā cilvēkiem mēdz būt nedrošības sajūta, mainot frizieri, tieši tāpat ir ar mājaslapas izstrādātāju.

Vaicāts, kāpēc izvēlējies piedalīties konkursā, jaunietis norāda: "Tāpēc, ka es esmu ārzemnieks. Kamēr dzīvoju Krievijā, tur tādu iespēju kā šeit, es teiktu, vispār nebija." Šis gan nav pirmais projekts, kurā Rodionovs piedalījies, iepriekš viņš darbojies arī Latvijas Universitātes Biznesa inkubatorā. "Tas vienmēr ir labs "netvorkings"," uzsver jaunais uzņēmējs.

Konkursa "Radām novadam" mērķis ir dot iespēju apliecināt sevi talantīgiem un uzņēmīgiem Latvijas jauniešiem, izstrādājot un īstenojot dažādus biznesa projektus Latvijas novados.

Konkursu organizē biedrība "Radām novadam" sadarbībā ar portālu "Delfi". Konkurss īstenots "Erasmus+: Jaunatne darbībā" un Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2017. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!