Foto: DELFI

Konkurences padomes (KP) lēmumu atļaut "Maxima" veikala atvēršanu tirdzniecības centrā "Domina Shopping" "Rimi" pārstāvji nodēvējuši par konkurences kropļošanu un pauduši bažas, ka tas ir negodīgs veids "Rimi" attīstības kavēšanai un "Maxima" tirgus pozīciju stiprināšanai.

Kā medijiem izplatītājā paziņojumā norāda SIA ''Rimi Latvia'' sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite, KP lēmums ''ir tik absurds, ka raisa bažas par neiedziļināšanos vai neizprotamu ieinteresētību tirgus pārdalē''.

Jau ziņots, ka lēmumu atļaut SIA "EfTEN Domina" piešķirt tiesības SIA "Maxima Latvija" izmantot mazumtirdzniecības telpas iepirkšanās centrā "Domina Shopping", Rīgā, KP pieņēmusi 13. aprīlī, informēja KP Komunikācijas nodaļas vadītājs Toms Noviks.

"Izvērtējot apstākļus, KP konstatēja, ka darījuma rezultātā "Maxima" tirgus daļa konkrētajā tirgū būtiski nepalielināsies, kā arī uzņēmums tikai uzsāks savu darbību multifunkcionālo iepirkšanās centru segmentā, līdz ar to tirgus koncentrācija segmenta ietvaros nepalielināsies. Papildus tam darījuma rezultātā varētu tikt saasināta konkurence starp visiem ikdienas patēriņa preču mazumtirgotājiem, kas darbojas šajā segmentā," informē KP, norādot, ka, atverot "Maxima" veikalu "Domina Shopping", nerodas un nenostiprinās dominējošais stāvoklis un nevar tikt būtiski samazināta konkurence nevienā no ietekmētajiem tirgiem.

''Pieņemtais lēmums ir negodīgs un konkurenci kropļojošs. KP ir ignorējusi, ka "Maxima" un "Rimi" pozīcijas tirgū Rīgā ir līdzvērtīgas, un ar savu lēmumu "Maximai" devusi nepamatotas priekšrocības. To, ka KP darbojusies tieši "Maxima" interesēs, apliecina fakts, ka KP jau gada sākumā savā lēmumā, kurā liedza "Rimi" slēgt nomas līgumu, norādīja, ka bez "Rimi" tikai "Maxima" koncepts spētu nodrošināt tirdzniecības centra "Domina" pieprasījumu,'' teikts "Rimi" paziņojumā.

"Rimi" arī pārliecināts, ka KP mākslīgi palielinājusi "Rimi" tirgus daļu, lai atbalstītu "Maxima" un nav ņēmusi vērā citu veikalu– "Rimi" un "Maxima" konkurentu – skaitu teritorijā ap tirdzniecības centru "Domina".

''Kaut arī veikalu tīklam "Maxima" Rīgas pilsētas teritorijā iepriekš nav bijusi stratēģija attīstīt komercdarbību ikdienas patēriņa preču tirdzniecībā multifunkcionālajos iepirkšanās centros, tas nekādi nenorāda uz to, ka ''Maxima'' tirgus pozīcijas tādējādi būtu vājākas nekā "Rimi". "Maxima" ir krietni aktīvāka citos konkrētā tirgus segmentos, īstenojot saimniecisko darbību lielveikalos ārpus multifunkcionālajiem iepirkšanās centriem, tostarp "Maxima" zīmola veikalos ar vienu "X", kuru kopējais skaits konkrētajā ģeogrāfiskajā tirgū ir lielāks nekā "Rimi" tirdzniecības vietu skaits,'' skaidro "Rimi".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!