Foto: DELFI

Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi papildu informāciju Eiropas Komisijai par sešiem projektiem, kuru labā tiktu pārdalīts vērienīgā un neveiksmīgā vilcienu iepirkuma finansējums 100 miljonu latu vērtībā, taču tie uz Briseli tiks sūtīti pēc nākamās nedēļas valdības sēdes, informēja ministrijā.

Kā skaidro SM, ministrija ir sagatavojusi informāciju Eiropas Komisijai, tomēr, ņemot vērā vakar, 13.februārī, valdības sēdē lemto, tā tiks nosūtīta tikai pēc turpmākās rīcības priekšlikumu saskaņošanas ar Finanšu ministriju un informatīvā ziņojuma izskatīšanas Ministru kabineta sēdē. Paredzams, ka tas varētu notikt nākamnedēļ.

Kā ziņots, vakar pēc iepazīšanās ar AS "Pasažieru vilciens" (PV) ziņojumu par mediācijas procesu Stokholmā valdība nolēma uz nedēļu atlikt lemšanu par vilcienu iepirkuma projekta turpināšanu vai finansējuma pārdali citiem projektiem. Savukārt PV turpina mediācijas sarunas ar Spānijas uzņēmumu "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) par abu pušu noslēgtā līguma izmaiņām, kas atbilstu iepirkuma nolikumam.

Jau ziņots, Latvijas atbildīgās institūcijas Eiropas Komisijai (EK) piedāvājušas sešus projektus, kuru labā tiktu pārdalīts vērienīgā un neveiksmīgā vilcienu iepirkuma finansējums.

Šie projekti segtu 80% no vilcienu iepirkumā paredzētajiem līdzekļiem. Latvijas piedāvātie projekti ir 13 būtisku dzelzceļa pieturu modernizēšana, Šķirotavas stacijas modernizācija, Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizācija un sliežu paplašināšana, sliežu ceļa atjaunošana Austrumu-Rietumu transporta koridorā, sliežu pārmiju nomaiņa "Rail Baltica" un Austrumu-Rietumu koridorā, kā arī Austrumu-Rietumu koridora galvenā datu pārraides tīkla modernizācija.

EK šiem projektiem devusi "zaļo gaismu", jo tie atbilst programmas mērķiem, proti, padara transporta sistēmu videi draudzīgāku un ir saistīti ar dzelzceļa infrastruktūru. Vienlaikus EK radušās bažas par pirmo trīs projektu īstenošanas laiku. EK šos trīs projektus atbalstīs tikai tad, ja saņems no Latvijas atbildīgajām institūcijām vairāk informācijas, kā plānots novērst ar iepirkumiem un tehnisko sarežģītību saistītos riskus, ņemot vērā, ka līdz 2015.gada beigām projektiem jābūt pabeigtiem. Savukārt pēdējie trīs Latvijas piedāvātie projekti atzīti par zema riska projektiem un ir atbalstāmi.

Tāpat EK vēlas zināt alternatīvos projektus atlikušajiem 20% no finansējuma. Satiksmes ministrijā skaidroja, ka vēl tiek vērtētas alternatīvas, kas vislabāk atbilstu prioritātes mērķim. Pēc tam tās tikšot iekļautas ziņojumā valdībai.

Atbildes Latvijas pusei no 20.decembra bija jāsniedz divu mēnešu laikā.

Kā ziņots, 3.oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās starp AS "Pasažieru vilciens" (PV) un spāņu ražotāju "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A." (CAF) par jauno vilcienu iegādi nav panākta. Tomēr CAF uzskata, ka vilcienu pirkuma līgums ir spēkā, bet PV - ka nav, tādēļ PV 16.novembrī ir sācis mediācijas procesu Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā, lai panāktu vienošanos ar CAF par neveiksmīgo jauno vilcienu iepirkumu, un tās ilgst joprojām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!