Foto: DELFI

Lai veicinātu izpratni par franšīzes būtību un tās attīstību Latvijas un Lietuvas reģionos, Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) sadarbībā ar Lietuvas Darba devēju konfederāciju projektā "Lietuvas un Latvijas pierobežas reģionu pievilcības franšīzei pētījums" izveidojušas portālu - http://www.brand4baltic.lv, portālu "Delfi" informēja LDDK.

Portālā ir ievietota informācija par franšīzes juridisko regulējumu gan Latvijā, gan Lietuvā, kā arī projektā veiktā pētījuma rezultāti, kas raksturo dažādu tautsaimniecības sektoru, piemēram, sabiedriskās ēdināšanas, darbību, to darbības tīklu un reģionālo pārklājumu gan Latvijā, gan Lietuvā.

Līdztekus portālā ir atrodama arī elektroniskā versija grāmatai "Franšīzes iegūšana: autostrāde uz veiksmi biznesā".

Franšīzes izplatībā neparasti liela nozīme ir tirgus atvērtībai. Baltijas valstīs līdz 20.gadsimta pēdējās desmitgades sākumam esošās plānošanas ekonomikas apstākļos priekšnoteikumi franšīzes attīstībai radās tikai pēc pārejas uz tirgus ekonomiku. No tā laika līdz mūsdienām Baltijas valstīs franšīzes attīstības tempi bija diezgan lēni. Attīstības tempus kavēja nosacīti nelielais Baltijas valstu tirgus apmērs, franšīzei labvēlīgas likumdošanas bāzes neesamība un nenostabilizējusies uzņēmējdarbības kultūra, norāda LDDK.

Projektu "Lietuvas un Latvijas pierobežas reģionu pievilcības franšīzei pētījums" līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds, tā mērķis ir paaugstināt Lietuvas un Latvijas pierobežas pievilcību franšīzes tīklu attīstībai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!