Foto: Shutterstock
Neskatoties uz mazo brīvdienu skaitu pagājušā gada izskaņas svētku laikā, tirgotāji gada nogali vērtē kā izdevušos, atzīst SIA "Maxima Latvija" un SIA "Elvi Latvija" pārstāvji.

"Maxima Latvija" Biznesa analītikas departamenta direktore Zane Kaktiņa stāsta, ka gada nogalē pārdošanas apjomi pērn, salīdzinot ar 2015. gada svētku periodu, nedaudz pieauga.

Piemēram, pārdoto eglīšu apjoms pieaudzis par vairāk nekā 150%, bet mandarīnu pārdošanas apjoms esot bijis nemainīgs. Pircēji "Maxima" veikalos iegādājušies mazāk vistas gaļu.

Tikmēr internetveikalā "e-maxima.lv" gada nogalē novērots pārdoto mandarīnu apjoma pieaugums par 181%, stāsta "e-maxima.lv" vadītāja Sanita Bērziņa, piebilstot, ka par 70% pieauga piparkūku pārdošanas apjomi, bet eglīšu pārdošanas apjomi pieauga par 22%.

Kopumā 2016. gada decembris bija viens no veiksmīgākajiem internetveikala "e-maxima.lv" mēnešiem pērn - gada griezumā "e-maxima.lv" apgrozījums 2016. gada decembrī pieauga par 42%, ja salīdzina ar 2015. gada decembri.

"Elvi Latvija" komercdirektore Laila Vārtukapteine stāsta, ka saskaņā ar esošo informāciju 2016. gada nogalē pircēji veikalus koncentrēti apmeklēja tieši pirmssvētku dienu vakarpusē un pirmās svētku dienas rītā, izdarot apjomīgus pirkumus. "Šis laiks tradicionāli ir iecienītākais pirkumu veikšanai, tomēr 2016. gadā šī tendence bija izteiktāka nekā citus gadus, kad iepirkšanos svētkiem varēja plānot nesteidzīgāk vairāku dienu garumā."

Vārtukapteine norāda, ka kopējais pārtikas preču patēriņa apjoms 2016. gadā Ziemassvētku un Jaungada laikā nebūšot lielāks par apjomu 2015. gadā, tomēr, kā liecina "Elvi Latvija" informācija, iedzīvotāji svētkus 2016. gadā svinējuši vērienīgi.

Kā ziņots, "Maxima Latvija" lojalitātes karti "Paldies" ieviesa 2008. gada 1. martā. Katru reizi, iepērkoties kādā no 151 "Maxima Latvija" veikaliem vai internetveikalā "e-maxima.lv" par vairāk nekā vienu eiro, tiek uzkrāts 1% no pirkuma summas, ko savukārt iespējams iztērēt nākamajiem pirkumiem "Maxima Latvija" veikalos.

"Maxima Latvija" 2015. gadā strādāja ar 688,8 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,1% vairāk nekā 2014. gadā, kad apgrozījums sasniedza 674,354 miljonus eiro. Savukārt uzņēmuma peļņa 2015. gadā bija 19,173 miljoni eiro, kas ir par 37,9% vairāk nekā 2014. gadā, kad peļņa bija 13,902 miljoni eiro.

SIA "Maxima Latvija" dibināta 2000. gada 29. novembrī. Kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētajai kompānijai "Lincoln Land Erste B.V", liecina "Firmas.lv" informācija. Patlaban "Maxima" veikalu tīklu veido trīs formātu 151 veikals - 125 "Maxima X", 23 "Maxima XX" un trīs "Maxima XXX" veikali -, kas atrodas 45 apdzīvotās vietās Latvijā.

Franšīzes "Elvi" turētājs un devējs ir SIA "Elvi Latvija".

"Elvi Latvija" apgrozījums 2015. gadā auga par 9%, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmums apgrozīja 3,6 miljonus eiro, bet 2014. gadā - 3,32 miljonus eiro. "Elvi Latvija" peļņa pērn bija 96 508 eiro, kas ir par 31% vairāk nekā 2014. gadā, kad uzņēmuma peļņa bija 73 487 eiro.

"Elvi" tīkla apgrozījums 2015. gadā, salīdzinot ar 2014. gadu, pieauga par 15%.

SIA "Elvi Latvija" dibināta 2010. gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2820 eiro. "Elvi Latvija" īpašnieki ir Imants Rendenieks - 40%, "Dyaltos Capital" - 20%, SIA "Vita Mārkets" - 20% un SIA "Antaris" - 20%, liecina "Firmas.lv" informācija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!