Foto: LETA

Vieglo automašīnu transportētājs ar autovedējiem "Kurbads un Ko" orientējies uz jaunu automašīnu importēšanu no Rietumeiropas uz Baltijas valstu tirgu, tomēr arī šo biznesa nišu var ietekmēt Ukrainas krīze un stingrākas sankcijas pret Krieviju, intervijā atzīst uzņēmuma pārstāvji Kristīne Rīmene un Mārtiņš Eglītis.

Krīzes iespaidā jaunas mašīnas uz Ukrainu vairs netiek vestas, līdz ar to autovedēji var pārmesties uz Rietumeiropas tirgu, piedāvājot dempinga cenas.

Eglītis skaidro, ka patlaban uz Ukrainu automašīnas vairs praktiski neved, jo situācija ir neprognozējama un nav skaidrs, kas ar automašīnām notiks. "Krimā pāris dīleri ir pazaudējuši visas savas jaunās automašīnas, kuras bija ievestas. Autosaloni tika atvērti, nacionalizēti, arī izdemolēti. Jaunās mašīnas ir pazudušas. Tagad ir pilna Eiropa ar mašīnām, kas bija paredzētas Ukrainas tirgum, kuras nosacījumi neļauj pārdot ES valstu tirgos," skaidro uzņēmuma pārstāvis.

Rīmene savukārt norāda, ka tie auto pārvadātāji, kas bija koncentrējušies uz Krievijas un Ukrainas tirgu, tagad varētu sākt izmisīgi meklēt darbu Eiropā. Tas nozīmē, ka var sākt piedāvāt dempinga cenas. Lietuvieši jau kaut ko līdzīgu esot sākuši, taču kompāniju pagaidām tas neietekmējot.

"Mums nav līgumu ar Krieviju, taču neapšaubāmi kompāniju var ietekmēt krīzes iespaidā, piemēram, izmaiņas degvielas cenās. Jebkuri apstākļi, kas globāli ietekmēs transporta nozari," skaidro Rīmene.

"Kurbads un Ko" pēdējos divus gadus strādājis ar nedaudz vairāk kā sešu miljonu eiro lielu apgrozījumu. Peļņa pēdējos gados svārstās ap pusmiljonu eiro gadā. Uzņēmums dibināts 1995.gadā.

Kompānija nodarbojas ar auto transportēšanu, auto uzglabāšanu un auto pirmspārdošanas sagatavošanu.

Uzņēmums pieder Andim Pikānam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!