Foto: DELFI
Finanšu ministrija (FM) un uzņēmēji piektdien vienojās par "dienesta auto" nodokļa likmēm, kas būs mazākas par sākotnēji ministrijas piedāvātajām. Līdz 2005.gadam reģistrētajiem spēkratiem nodoklis būs 30 lati mēnesī, bet vēlāk reģistrētajām automašīnām nodoklis atkarībā no motora tilpuma būs 19, 30 vai 40 lati mēnesī.

Uzņēmēju un ierēdņu darba grupa piektdien vienojās, ka pēc 2005.gada reģistrētajiem auto ar motora tilpumu līdz diviem litriem nodoklis būs 19 lati mēnesī, ar motora tilpumu no diviem līdz 2,5 litriem – 30 lati, bet ar tilpumu virs 2,5 litriem – 40 lati mēnesī, portāls "Delfi" informēja ministrijā.

FM aplēsusi, ka aptuveni 53% dienesta automašīnu būs piemērojama 19 latu nodokļa likme. Kopumā "dienesta auto" nodoklī valsts plāno iekasēt 12 miljonus latu.

Nodoklis būs jāmaksā uzņēmumam – juridiskajai personai, kurai pieder spēkrats. Vai par "dienesta auto" izmantošanu privātajām vajadzībām samaksāto nodokli piedzīs no darbinieka vai nē, paliks pašu uzņēmumu ziņā.

No nodokļa būs atbrīvots operatīvais transports, auto dīleru spēkrati, taksometri, nomātais transports, ja to par 90% izmanto saimnieciskajā darbībā.

Tāpat nodokli varēs nemaksāt, ja automašīnu izmantos tikai dienesta vajadzībām, taču tas būs jāpierāda ar GPS sistēmu.

Nodokli būs jānomaksā, izejot transportlīdzekļa tehnisko apskati. To varēs maksāt gan par visu gadu "uz priekšu", gan kā pēcapmaksu par pagājušajiem mēnešiem. Tāpat nodokļa maksājumus varēs sadalīt un pēc tehniskās apskates iziešanas gada atlikušajos mēnešos maksāt nodokli katru mēnesi.

FM uzsver, ka nākamgad "dienesta auto" nodokļa shēma būs maksimāli vienkārša un saprotama uzņēmējiem.

Jau ziņots, ka valdība otrdien konceptuāli atbalstīja jauno "dienesta auto" jeb uzņēmumu transportlīdzekļu nodokļa sistēmu, taču par vienošanos par likmēm atstāja FM un uzņēmēju ziņā.


Tā dēvēto "dienesta auto nodokli", apliekot ar iedzīvotāju ienākuma nodokli no darba devēja auto lietošanas gūto nosacīto labumu, ieviesa no šī gada, pieņemot to vienlaikus ar šā gada valsts budžetu. Uzreiz pēc nodokļa ieviešanas atklājās daudzas pretrunas un grūtības tā iekasēšanā, tāpēc Ekonomikas ministrija augusta sākumā izveidoja darba grupu, kurai bija uzdots pārskatīt dienesta automašīnām nosakāmā nodokļa aprēķināšanas un piemērošanas kārtību, kā arī vienoties par visām pusēm pieņemamu risinājumu un sagatavot priekšlikumus grozījumiem attiecīgajos tiesību aktos.

Valdība cerēja dienesta auto nodoklī iekasēt 38 miljonus latu, taču šī prognoze izrādījās pārlieku optimistiska un pašlaik izdevies iekasēt vien aptuveni četrus miljonus latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!