Foto: Shutterstock

Pie Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vērsusies Latvijas Raidorganizāciju asociācija ar lūgumu nākamā gada valsts budžetā rast 215 tūkstošus eiro 13. Saeimas priekšvēlēšanu diskusijām.

Raidorganizāciju asociācija savā vēstulē komisijai vērš uzmanību, ka nākamgad priekšvēlēšanu raidījumu veidošanai komerciālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu televīzijas programmās ir paredzēti vien 75 tūkstoši eiro.

Asociācija skaidro, ka, lai radītu kvalitatīvu un daudzpusīgu saturu, nepieciešami vismaz 290 tūkstoši eiro. Par 290 tūkstošiem eiro būtu iespējams veidot divas "lielās" Latvijas debates, piecas divu stundu garas debates krievu valodā un "mazās" jeb reģionālās debates katrā vēlēšanu apgabalā.

Priekšvēlēšanu aģitācijas likums nosaka, ka Saeimas vēlēšanu gadā priekšvēlēšanu raidījumu veidošanai komerciālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu televīzijas programmās ir piešķirams finansējums no valsts budžeta sabiedriskā pasūtījuma ietvaros.

Tāpat asociācija atgādina, ka pirms teju pieciem gadiem pieņemti likuma grozījumi, kas paredz aizliegumu 30 dienas pirms vēlēšanām izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.

"Minētais liegums ir būtiski ietekmējis komerciālo televīzijas reklāmas ieņēmumus un to spēju pilnvērtīgi veidot oriģinālraidījumus par politisko partiju aktivitātēm priekšvēlēšanu aģitācijas periodā," vēstulē skaidrojusi asociācija.

Iepriekš pie Saeimas komisijas vērsās arī Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP), aicinot 2018. gada budžeta izskatīšanas ietvaros atbalstīt papildu finansējuma 215 tūkstošu eiro apmērā priekšvēlēšanu debašu atspoguļojumam nacionālajos komercmedijos.

Vēstīts, ka līdz otrdienas, 31. oktobra, plkst. 17 var iesniegt priekšlikumus nākamā gada valsts budžeta likumprojekta izskatīšanai otrajā lasījumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!