Foto: Shutterstock

Šā gada jūnijā, salīdzinot ar 2016. gada jūniju, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,1%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.

Pārtikas preču apjoms pieaudzis par 1%, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība kāpusi par 4,7%.

Nepārtikas preču grupā lielākais apgrozījuma kāpums bijis atpūtai paredzētajām precēm (par 23,7%), informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) iekārtām (19,8%), apģērbiem un apaviem (par 14%), kā arī metālizstrādājumiem, krāsām un stiklam (par 9,5%).

Savukārt apgrozījuma kritumu piedzīvojušas farmaceitiskās un medicīniskās preces (par 3%) un autodegviela (par 2,2%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 6,2%.

Taču, salīdzinot ar šā gada maiju, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,7% – par 0,8% pārtikas precēm, bet par 0,6% nepārtikas precēm.

Apgrozījuma kritums novērojams arī IKT iekārtu (par 3,9%), autodegvielas (par 3,6%), farmaceitisko un medicīnisko preču (par 1,9%) mazumtirdzniecībā, kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 1,8%).

Tikmēr apgrozījums audzis apģērbu un apavu mazumtirdzniecībā (par 6,2%), kultūras un atpūtas precēm (par 5,1%), kā arī mazumtirdzniecības stendos un tirgos (par 3,4%).

Šā gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 0,4%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!