Foto: Publicitātes foto

Šā gada pirmajos divos mēnešos, salīdzinot ar 2016. gada attiecīgo laika posmu, mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā pieauga par 2,5%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.

Šā gada februārī, salīdzinot ar 2016. gada februāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,2%, tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms samazinājās par 1,3%, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 4,4%.

Lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 29,8%), degvielas mazumtirdzniecībā (par 13%), kā arī mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 7,2%), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 6,7%) un apģērbu un apavu mazumtirdzniecībā (par 5,4%).

Savukārt apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 14%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 4%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 2,5%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 5,5%.

Salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums februārī pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās samazinājās par 0,7%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 0,2%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms saruka par 0,7%.

Apgrozījums krities informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 7,9%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,4%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,1%), kā arī degvielas mazumtirdzniecībā (par 0,4%). Savukārt apgrozījums pieaudzis mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 6,2%), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 3,3%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 2,2%), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 1,4%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, februārī samazinājās par 5,9%. Gadu iepriekš – 2016. gada februārī, salīdzinot ar janvāri – apgrozījums saruka par 3,3%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!