Foto: WISE Baltijas uzņēmēju klubs
Mārketings – tas nav domāts mums... Mārketings ir kaut kas dārgs, sarežģīts un lieliem uzņēmumiem domāts. Vai jums kādreiz ir iezagušās prātā šādas idejas?

Paskatīsimies, kā tad ir patiesībā! Hubbard Management System vadības metodikā mārketingam tiek dots vienkāršs skaidrojums: "Mārketings – tās ir vienkārši metodes, ar kuru palīdzību tiek izveidots pieprasījums, tad nodrošināta iespēja šo pieprasījumu apmierināt vai arī tiek izveidots piedāvājums, kas apmierina esošo pieprasījumu, un par to iekasēta samaksa" (citāts no L. Rona Habarda raksta "Piezīmes par mārketinga materiāliem"). Efektīvs mārketings nodrošina uzņēmumam vai atsevišķam cilvēkam (uzņēmējam) pārdošanas un ienākuma apjoma pieaugumu.

Pētot mārketinga jomu, vajag pievērst uzmanību vairākiem "NAV". Mārketings NAV atkarīgs no tā, cik daudz naudas jūs iztērēsiet. Daudzos gadījumos publicētās reklāmas vai rakstu efektivitāte nebūt NAV nosakāma pēc masu mediju popularitātes. Bieži tas pat NAV atkarīgs no jūsu mārketinga speciālista ģenialitātes. Kas tad ir noteicošais?

Vispirms vajag izplānot un veikt darbības, kas veidos mārketinga metodes pamatus. Atrodiet vai izveidojiet esošo klientu sarakstu. Tad veiciet viņu "aptauju". Aptaujas – tā ir viena no svarīgākajām darbībām mārketinga jomā. Un tā ļauj izveidot saskarsmi ar jūsu klientiem un saņemt no viņiem atgriezenisko saiti. Šādā veidā jūs iegūstat informāciju, kura ļaus jums paaugstināt pārdošanas efektivitāti un palielināt ienākumus.

Aptaujas jautājumus nosaka jūsu uzņemējdarbības specifika. Jums ir svarīgi iegūt informāciju, kura ļaus saprast, KĀDĀ VEIDĀ var palielināt pārdošanas apjomus un KAS traucē to izdarīt. Piemēram, jūs varat piezvanīt cilvēkam un sākumā pateikt: "Labdien! Mēs veicam aptauju pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai. Jūsu atbildes mums ievērojami palīdzēs!" vai arī "Kas bija noteicošais apstāklis (ko jūs vēlējāties saņemt), iegādājoties mūsu produktu (pakalpojumu)?" vai "Kādu lielāko problēmu jūs vēlējāties atrisināt, iegadājoties mūsu produktu (pakalpojumu)?", "Kas bija pats svarīgākais ieguvums pēc mūsu produkta (pakalpojuma) iegādes?", "Kas mūsu produktā (pakalpojumā) jums patika visvairāk?", "Vai ir kaut kas tāds, ar ko jūs palikāt neapmierināts?" Šādi turpinot, jūs varat izveidot jebkāda veida jautājumus! Pierakstiet visas atbildes un veiciet tabulāciju – apkopojiet rezultātus vienotā tabulā!

Atcerieties, ka šī ir ne tikai iespēja noskaidrot, ko domā jūsu klienti, bet arī saskarsmes izveidošanas veids. Aptaujas veikšanas laikā jūs iegūstat informāciju, kuru izanalizējot, varēsiet mainīt savu pieeju pārdošanai (ja tas ir vajadzīgs). Izvērtējiet saņemtās atbildes un izveidojiet sava "ideālā klienta" tēlu (uzņēmuma vai atsevišķa cilvēka īpašību kopumu). Tas dos konkrētu skaitu klientu, kuri vēlēsies atkārtoti nopirkt, vai arī, kuri rekomendēs jūs saviem kontaktiem, protams, ja jūs viņiem to palūgsiet.

Pasaule mainās, līdz ar to mainās arī mārketings.

Par to, kas darbojas tagad, jūs varat uzzināt WISE Baltijas uzņēmēju klubā.

WISE Baltijas uzņēmēju klubs ikgadēji rīko konferenci, informāciju par to varat atrast mājas lapā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!