Par "Ērenpreiss" velosipēdiem kā ekskluzīviem un vēsturiskiem runāts daudzkārt. Tiem pat pievīts vēsturisks stāsts par to, kā māksla veidot velosipēdus gājusi no paaudzes paaudzē. Kā izrādās, taisnība vien ir, jo "Ērenpreiss" vēsture aizsākās jau teju pirms simt gadiem, kad Mazsalacas strādnieku ģimenē piedzima Gustavs Ērenpreiss, kurš, pabeidzis amatnieku skolu, pievērsies velosipēdu būvniecībai. Viņš pirmo darbnīcu Rīgā atvēris 1922. gadā. No šī brīža velosipēdu būvniecība tik tiešām gājusi no paaudzes paaudzē, jo šobrīd, ieejot "Ērenpreiss" darbnīcā, smaidošu un lepnu par paveikto var satikt Gustava Ērenpreisa brāļa mazdēlu Tomu Ērenpreisu, kurš pašlaik ir uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.

"Jau kopš mazotnes jutu savu piederību velosipēdiem, tāpēc aktīvi nodarbojos gan ar velosipēdu restaurāciju, gan jaunu velosipēdu dizaina izveidi," stāsta T.Ērenpreiss. Tas noteikti nav melots, jo "Ērenpreiss" darbnīcā Rīgā ir jūtama senatnes elpa - pie darbnīcas griestiem karājas dažādas senas velosipēdu detaļas, goda vietā novietots atjaunots pirmais "Ērenpreiss" velosipēds.

Šobrīd "Ērenpreiss" velosipēdi guvuši atzinību, jo klienti novērtē ilgtermiņa kvalitāti, dizainu un funkcionalitāti. Kā uzsver T.Ērenpreiss, tieši šī iemesla dēļ jau no 2012. gada šie velosipēdi pozicionēti kā augstas klases produkti Latvijā.

Šogad, 2014. gadā, unikālie "Ērenpreiss" velosipēdi kā finālisti izvirzīti Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotajā konkursā "Eksporta un inovācijas balva" kategorijai "Importa aizstājējprodukts".

Pašlaik tirgū tiek piedāvāti četri pilsētas velosipēdu modeļi. Greta un Tom ir matēti melnā krāsā ar divu ātrumu automātisko pārnesumu rumbu. Paula ir ziloņkaula krāsā ar slēgta tipa trīs ātrumu pārnesumu rumbu un sarkanā Burgundijas tonī ar slēgta tipa piecu ātrumu pārnesumu rumbu. Gustav ir zilā krāsā ar slēgta tipa trīs ātrumu pārnesumu rumbu un pelēkā krāsā ar slēgta tipa piecu ātrumu pārnesumu rumbu.

Jau no pirmās dienas šie velosipēdi guvuši lielu rezonansi kā iepriekš neierasts produkts velosipēdu tirgū Latvijā. Līdz šo velosipēdu ienākšanai vietējā tirgū velosipēdu tirdzniecības vietās Latvijā, atšķirībā no citām Eiropas valstīm, nebija izplatīti augstas kvalitātes pilsētas dizaina velosipēdi. Lai arī sākotnēji "Ērenpreiss" velosipēdi tika uztverti kā neierasti dārgi, tomēr, pēc velosipēdu veikalnieku aplēsēm, pārdotais apjoms liecina, ka klienti novērtējuši dizainu un kvalitāti un ir gatavi par to maksāt.

Kā uzsver T.Ērenpreiss, galvenā pievienotā vērtība, ar ko velosipēdi atšķiras un kāpēc cilvēki tos izvēlas, ir īpaši veidotais funkcionālais dizains. Velosipēdu dizains un pirmie prototipi tiek izstrādāti darbnīcā Rīgā. "80% no velosipēda detaļām ir izgatavotas pēc speciāla dizaina tieši mūsu velosipēdiem. Mēs esam piestrādājuši pie katras velosipēda detaļas, jo zinām, kādu produktu vēlamies un kāds produkts ir piemērots mūsu klientiem. Kvalitātes atslēgas posms ir komplektācija," - tā T.Ērenpreiss.

2012. gadā Latvijā tika pārdoti aptuveni 250 "Ērenpreiss" velosipēdu, 2013. gadā jau aptuveni 330. Kā informē uzņēmuma valdes priekšsēdētājs, kopumā Latvijas tirgū šādas cenas un kvalitātes segmentā tiek pārdoti no 500 līdz 700 jaunu velosipēdu gadā, kas nozīmē, ka "Ērenpreiss" velosipēdi aizņem apmēram 40 - 50% no augstas klases pilsētas dizaina velosipēdu nišas Latvijā. Šie velosipēdi nostiprinājuši savas tirgus pozīcijas Latvijā un spēcīgi mazinājuši līdzīgu ārzemju zīmolu vēlmi ienākt Latvijas tirgū. "Kvalitatīvo "Ērenpreiss" velosipēdu dēļ mūsu tieši Eiropas tirgus konkurenti "Pelago" no Somijas ir izteikušies, ka Latvijas tirgus viņiem nav interesants. Ar viņiem arī notiek aktīva cīņa par tirdzniecības vietām Skandināvijā un Vācijā," atzīst T.Ērenpreiss.

Runājot par tālāku attīstību, T.Ērenpreiss uzsver, ka pašlaik tiek strādāts pie jauniem vidējās klases velosipēdu modeļiem, lai spētu izvērst plašāku darbību vietējā tirgū un konkurētu arī nedaudz zemākā cenu kategorijā. "Velosipēdi, pie kā šobrīd strādājam, būs ne tik ļoti izteikti klasiskā stilā ieturēti, bet gan modernāki un ar sportiskāku ģeometriju, lai sasniegtu jaunāku mērķauditoriju," nākotnes vīzijā dalās uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.

  

Par konkursu - "Eksporta un inovācijas balva"

"Eksporta un inovācijas balva" tiek organizēta jau desmito gadu. Konkursa mērķis ir paust atzinību Latvijas komersantiem, kas sasnieguši labus rezultātus jaunu un eksportspējīgu produktu ražošanā, vietējā tirgus nodrošināšanā ar augstas kvalitātes pašmāju ražojumiem, inovāciju ieviešanā un rūpnieciskā dizaina izstrādē. Šī gada konkursa laureāti tiks paziņoti svinīgā ceremonijā 2014. gada 4. decembrī, kad Vidzemes koncertzālē "Cēsis" visus tā dalībniekus sveiks konkursa patrons - Valsts prezidents Andris Bērziņš. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!