Ēdot saldējumu šokolādes glazūrā, bieži sakām, ka šokolādes tomēr ir pārāk maz, un uzdodam jautājumu: “Kāpēc glazūras nevarētu būt vairāk?” Piena pārstrādes uzņēmums “Rīgas piena kombināts” (“Food Union” grupa) šo klientu vēlmi sadzirdēja un attiecīgi rīkojās, izveidojot jaunus produktus – saldējumu “Ekselence Dubultais ķiršu” un “Ekselence Dubultais karameļu”.

Saldējumu īpašu padara tas, ka to ietver divas šokolādes kārtas starp kurām "paslēpta" sulīga mērce. Tā centru veido gards krējuma saldējums, kas pagatavots no Latvijas piena un saldā krējuma. Pievienotā vērtība ir arī produkta iepakojums, jo katrs saldējums ar rūpību iesaiņots atsevišķā kartona kastītē. Paņemot rokā šādu kārumu, to noteikti var saukt par augstas klases produktu, savukārt, pagaršojot to, gribas atkārtot vārdus: "Kas var būt labāks par šo!"

"Rīgas piena kombināta" saldējumi, tai skaitā jaunie produkti, ir iekarojuši ļoti daudzu klientu sirdis. Kā stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs, šovasar Latvijā tika apēsts tāds saldējuma daudzums, kas mērāms 92 smago automašīnu kravās.  Pēc šāda apēstā saldējuma apjoma N. Staņēvičs secina, ka latvieši ir īsteni saldējuma ēdāji.

Uzņēmuma produkcija novērtēta arī augstākā līmenī, un šogad Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotajā konkursā "Eksporta un inovācijas balva 2014" "Rīgas piena kombināts" ar produktiem "Ekselence Dubultais ķiršu" un "Ekselence Dubultais karameļu" nominēts kategorijā "Inovatīvākais produkts", kā arī nominēts kategorijā "Eksportspējīgākais komersants" lielo un vidējo komercsabiedrību grupā.

Produkta inovācija slēpjas ražošanas tehnoloģijā un saldējuma pārklājošo kārtu receptūrā. Saldējumi ar vairākām vienmērīgām kārtām ir retums. Lai saldējums iegūtu šādas vienmērīgas šokolādes un mērces kārtas, to pēc iemērkšanas katrā no tām sasaldē, izmantojot šķidro slāpekli. "Rīgas piena kombināts" bija pirmais šāda veida saldējuma ražotājs Austrumeiropā, Krievijā un NVS valstīs.

Jāpiemin, ka uzņēmums jau pagājušajā gadā piedalījās "Eksporta un inovācijas balvā" un ieguva trešo vietu kategorijā "Rūpnieciskais dizains" par saldējumu "Nu Fruit". Tas pierāda, ka "Rīgas piena kombināts" neguļ uz lauriem, bet gan katru gadu domā par attīstību un jaunu, inovatīvu produktu ražošanu.

To, ka uzņēmums tendēts uz nepārtrauktu attīstību, apstiprina arī "Rīgas piena kombināta" valdes priekšsēdētājs, norādot, ka uzņēmums neapstāsies pie panāktā, bet ies uz priekšu. "Jau šobrīd mēs esam nostiprinājuši labas pozīcijas tirgū un kļuvuši par neapšaubāmiem saldējuma līderiem Baltijas valstīs. Šie sasniegumi mūs dara ļoti priecīgus un lepnus. Taču jāuzsver, ka mēs darīsim visu, kas mūsu spēkos, lai arī katrs nākamais gads mūsu klientiem nāktu ar jauniem produktiem un pārsteigumiem," - tā N. Staņēvičs.

Kā galvenās priekšrocības tirgū uzņēmuma vadība min moderno ražotni ar specializētām iekārtām un kvalificētos speciālistus.

Lielu daļu produkcijas "Rīgas piena kombināts" eksportē. Lielākais eksporta tirgus ir Krievijā, kas ir 41% no kopējā eksporta, Azerbaidžānā - 20%, Beļģijā - 16%, Lietuvā un Igaunijā - kopā 9%. Šajā ziņā uzņēmuma ambiciozākais mērķis ir vēl šogad pabeigt sertifikāciju, lai uzsāktu eksportu arī uz Ķīnu.

Vērtējot nākotni, N. Staņēvičs cer, ka Latvijā kopējā uzņēmējdarbības vide būs labvēlīgāka un vairāk vērsta uz attīstību. "Patiešām gribētu, lai Latvija kļūtu par tādu kā "Eiropas Jaunzēlandi", kurā mums būtu daudzi un kvalitatīvi piena ražotāji.  Mēs plānojam ievērojami attīstīties un paredzam, ka līdz 2020. gadam mūsu vajadzība pēc piena noteikti dubultosies. Līdz ar to, lai mēs nodrošinātu plānoto apjomu, ir būtiski, lai Latvijā būtu profesionāli un efektīvi zemnieki, kas šeit ražotu pietiekami daudz pienu. Mums tas ir svarīgi, lai varētu teikt, ka mūsu produktos izmantots piens no Latvijas," norāda N. Staņēvičs. Tāpat viņš piemin, ka uzņēmumam nozīmīgi, lai nākotnē Latvijā būtu vide, kas nodrošina un veicina attīstību jaunos eksporta tirgos.

Par konkursu - "Eksporta un inovācijas balva" "Eksporta un inovācijas balva" tiek organizēta jau desmito gadu. Konkursa mērķis ir paust atzinību Latvijas komersantiem, kas sasnieguši labus rezultātus jaunu un eksportspējīgu produktu ražošanā, vietējā tirgus nodrošināšanā ar augstas kvalitātes pašmāju ražojumiem, inovāciju ieviešanā un rūpnieciskā dizaina izstrādē. Šī gada konkursa laureāti tiks paziņoti svinīgā ceremonijā 2014. gada 4. decembrī, kad Vidzemes koncertzālē "Cēsis" visus tā dalībniekus sveiks konkursa patrons - Valsts prezidents Andris Bērziņš. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!