Foto: Publicitātes foto
Biznesa ideju testa laboratorija, kur atklāt savu uzņēmēja gēnu, – tā iespējams raksturot Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotās jauno uzņēmēju TV sacensības "Firmas noslēpums".

Līdzšinējās divās sezonās "Firmas noslēpuma" izaicinājumu pieņēmuši gandrīz 150 biznesa ideju autori, no kuriem vairāki savas ieceres jau spējuši pārvērst darbotiesspējīgā biznesā. Viņu vidū ir arī abu sezonu uzvarētāji Indra Gora un Antons Stepanovs.

Neapstājas pie sasniegtā

Indras komanda "Firmas noslēpuma" pirmajā sezonā piedalījās ar ideju "Mobila notekūdeņus pašfiltrējoša automazgātava". "Sākumā šķita, ka, piedaloties sacensībās, mērķus izdosies sasniegt ātrāk, taču viss izvērsās tā, ka, pateicoties dalībai "Firmas noslēpumā", mēs tikai vispār sākām apjaust, kāds ir mums piemērotākais biznesa modelis, kādam jāizskatās un kā pilnībā jāfunkcionē mūsu produktam, kas ir tā galvenās priekšrocības un, jā, - kas tad ir tas īstais mērķis," atceras Indra.

Indra ar savu komandu gan nav gulējusi uz uzvarētāja lauriem un arī pēc sacensībām cītīgi strādājusi pie biznesa tālākās attīstības. "Pēc konkursa paši izgatavojām un sadarbībā ar Rīgas Tehnisko universitāti testējām jauno mobilās automazgātavas stacijas prototipu, kas pašlaik uzstādīts un darbojas Ķekavā, tirdzniecības centra "Liiba" stāvlaukumā. Esam atvēruši arī vēl vienu stacionāru "Fresh Car" automazgātavu Salaspilī. Vienlaikus, soli pa solim daudz darba ieguldīts, lai produkts ne tikai tiktu piemērots pašu lietošanai, bet būtu funkcionāls un ērts lietošanā jebkuram, kas to vēlas iegādāties," stāsta Indra.

Mērķtiecīgu darbu pie sava biznesa projektu turpina arī koka briļļu zīmola "MARA" idejas autors Antons Stepanovs, kurš triumfēja "Firmas noslēpuma" otrajā sezonā. "Manuprāt, katrs nākamais mēnesis nes arvien jaunus panākums. Protams, pie padarītā neesmu apstājies - intensīvi meklēju jaunus sadarbības partnerus gan Latvijā, gan ārpus tās. Daudz laika ieguldu darbinieku apmācībā," atklāj Antons.

Pārvarot izaicinājumus, gūst pārliecību

Antons augstu vērtē sacensību laikā gūtās zināšanas, ko snieguši mentori un žūrijas dalībnieki, bet par galveno ieguvumu uzskata iegūto pārliecību par saviem spēkiem un idejas potenciālu. Aicināts dot padomus nākamās "Firmas noslēpuma" sezonas dalībniekiem, Antons atbild: "Jaunās sezonās dalībniekiem iesaku būt pārliecinātiem par savām idejām un prast tās labi prezentēt. Mācīties no iepriekšējo dalībnieku kļūdām un, protams, ņemt vērā žūrijas ieteikumus."

Atceroties savu startu sacensībās, Indra stāsta, ka lielākais izaicinājums bijis ikreiz mācīties no kļūdām un meklēt risinājumus un atbildes uz tik daudziem neskaidrajiem jautājumiem, kas saistīti ar biznesa plāna tapšanu. Tāpat pirmās sezonas uzvarētāja uzsver, ka TV sacensībās gūtā pieredze ļāvusi veiksmīgi attīstīt prezentācijas prasmes, iemācījusi aizstāvēt savu viedokli un uzlabot argumentācijas spējas.

Bet zīmola "MARA" idejas autors par savu lielāko izaicinājumu konkursā uzskata pašu pieteikšanos sacensībām. "Kad tiku līdz atlasei, atkāpšanās ceļa vairs nebija, un vajadzēja turpināt. Tieši pēc atlases nolēmu, ka darīšu visu uz 110%, lai nebūtu jānožēlo vai sev jāpārmet, ka varēju tomēr labāk," norāda Antons. Labāk arī laikam nevarēja - to savā balsojumā apliecināja gan TV raidījuma skatītāji, gan žūrijas locekļi, īpaši uzteicot mērķtiecīgo projekta izaugsmi sacensību laikā.

TV sacensības "Firmas noslēpums" jau trešo sezonu rīko LIAA sadarbībā ar producentu apvienību "HansaMedia". Galveno balvu uzvarētājam - 10 000 latu - nodrošina AS "SEB banka".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!