Foto: Publicitātes attēli

Intervija ar Eku Ruolu (Eka Ruola), uzņēmuma Hasan & Partners Group (Somijā) izpilddirektoru un māksliniecisko vadītāju.
Eka Ruola ir viens no visvairāk valsts un starptautiskā līmenī godalgotajiem mākslinieciskajiem vadītājiem Somijā. Pašlaik viņš ir mākslinieciskā virziena izpilddirektors 25 gadus vecajā mārketinga komunikāciju aģentūrā Hasan & Partners.
Eka Ruola un Hasan & Partners šogad ieguva bronzas godalgu festivālā "Cannes Lions" par reklāmas kampaņu viņu klientam "Valio Gefilus".

Eka Ruola un Hasan & Partners šogad ieguva bronzas godalgu festivālā "Cannes Lions" par reklāmas kampaņu viņu klientam "Valio Gefilus".
To varat apskatīt:

Eka Ruola būs žūrijas prezidents Baltijas valstu reklāmas festivālā Balticbest 2017, kas 30. augustā norisināsies Tallinā. Vairāk informācijas vietnē www.balticbest.eu

Ko klienti parasti vēlas, vēršoties jūsu aģentūrā? Kas ir 2017. gada pavasara lielākais izaicinājums?

Ar prieku varu teikt un domāju, ka tā tas būs vēl ilgi, ka viņi meklē radošumu, lai padarītu savus ieguldījumus reklāmā efektīvākus.

Tajā pašā laikā liela problēma ir patērētāju uzskati un izpratne ‒ arī tā pašlaik tiek ļoti augstu vērtēta. Mūsu klientiem tiešām vajag, lai mēs izprastu cilvēkus. Tādējādi mēs spējam īstajā laikā izdarīt īsto lietu īstajiem cilvēkiem. Laba cilvēku izpratne noteikti ir ļoti būtiska.

Mums ir jābūt (un to pieprasa arī klienti) informētiem par jaunākajām tendencēm tehnoloģiju nozarē, kanāliem, piemēram, sociālajiem tīkliem un jaunajām tehnoloģijām, piemēram, VR, AR vai AI. Mums "jātur līdzi" visiem šiem jaunajiem atklājumiem.

Jaunā reklāmas izdevēju paaudze izteikti koncentrējas uz automatizāciju, optimizāciju un mazāk ņem vērā radošumu. Kāds ir pareizais līdzsvars starp cilvēka radošumu un datiem un tehnoloģijām?

Dažiem tas varētu šķist sarežģīts jautājums, bet, manuprāt, atbilde ir ļoti vienkārša. Jaunais mārketinga komunikācijas laikmets un radošā stāstu stāstīšana patiesībā ir datu, intuīcijas un tehnoloģijas svētā trīsvienība. Un mums vajag visus trīs, lai viss tiešām izdotos.

Ja mums ir tikai dati un tehnoloģijas, galu galā zaudējam lielu daļu cilvēciskās puses ‒ stāstu, intuīciju, radošumu, ar zīmolu saistīto maģiju. Ja mums būtu tikai intuīcija, mēs veiktu minējumus ļoti sarežģītos apstākļos, tāpēc nevaram paļauties tikai uz to.

Mums nepieciešami dati, lai spētu saprast, vai komunicējam ar pareizo auditoriju. Mums arī jāsaprot auditorija labāk nekā jebkad, jo pasaule mūsdienās ir ļoti sašķelta. Mums vajadzīgas arī tehnoloģijas, lai to visu izdarītu. Mums jāpārzina visi jaunie rīki un platformas, ko cilvēki lieto, kā arī jāizmanto jaunās tehnoloģijas aizraujošu stāstu veidošanai. Bet, lai arī mēs dzīvojam sarežģītā tehnoloģiskā pasaulē, cilvēkiem joprojām patīk stāsti, un tie atrod ceļu uz viņu sirdīm. Un mēs varam lietot tehnoloģijas un datus, lai atdzīvinātu šos stāstus un tie nonāktu pie pareizajiem cilvēkiem.

Es nesaku "nē" automatizācijai un nesaku "nē" datiem, bet nesaku "nē" arī radošumam. Es zinu, ka mūsdienu pasaulē labākie zīmoli ir tie, kas patiesi paļaujas uz šo datu, radošuma un tehnoloģiju savienību.

Mūsdienās lielo zīmolu, piemēram, Uber, Amazon, Airbnb, Netflix u.c. darbība vairs nav balstīta uz reklāmām.

Vai viņi koncentrējas uz klientu pieredzi?

Es piešķiru nozīmi ne tikai reklāmai, bet noteikti arī klientu pieredzei. Nesen izlasīju rakstu par to, ka Tesla vispār netērē naudu mārketingam. Tās ir muļķības. Viņi tērē ļoti daudz naudas mārketingam. Viņi neiegulda naudu maksas reklāmās, bet tas ir cits stāsts.

Uber ļoti bieži izmanto reklāmas kampaņas un daudz investē saskarsmē ar klientiem. Un tas arī ir mārketings. Tāpēc, manuprāt, viņi visu dara ļoti pareizi. Visiem šiem zīmoliem vienkārši ir citāda pieeja mārketingam ‒ viņi neizmanto dārgas reklāmas kampaņas plašsaziņas līdzekļos.

Protams, dažos gadījumos plašsaziņas līdzekļi var būt ļoti efektīvi. Bet jums tajos nav jāatrodas visu laiku. Jūs joprojām varat turpināt savu stāstu, piemēram, sociālo tīklu platformā, ļoti iesaistošā veidā un joprojām sasniegt lielu auditoriju. Varat izveidot ļoti interesantu un efektīvu plašsaziņas līdzekļu stratēģiju gan ar masu, gan privāto plašsaziņas līdzekļu starpniecību, kā arī savu platformu.

Kādas ir jūsu domas par baneriem? Baneru popularitāte samazinās, un tā ir liela problēma izdevējiem.

No kaitinošiem baneriem manas acis sāk sāpēt. Ja es apmeklēju vietni tās satura dēļ (un to daru vienmēr), man nepatīk, ja mani kaitina. Protams, es saprotu, ka šo saturu varu redzēt, tikai pateicoties baneriem.

Bet, ja tas būtu atkarīgs no manis, es mainītu visu baneru ideju. Tā, lai jums nevajadzētu klikšķināt kaut kur, lai izdarītu kaut ko. Jums var būt skaists ekrāna izkārtojums, tāpat kā parastā avīzē. Baneriem ir jābūt pievilcīgiem un patīkamiem. Mums ir lieli panākumi ar baneriem, kas izvietoti tikai uz ekrāna. Un cilvēki to ir pamanījuši. Klikšķināšana ne vienmēr ir labākais risinājums ‒ labāk ir piesaistīt skatienu.

Ja baneris parādās īstajā laikā, kad jums tas nepieciešams vai kad meklējat konkrētu informāciju, tā labākajā gadījumā var būt jums noderīga.

Kopumā es ticu, ka kaitinošie baneri pazudīs visai drīz. Tāpēc mans ieteikums: rīkojieties eleganti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!