Piedāvājam mūsu izvēlētās TOP trīs kampaņas, kas tika apbalvotas jūlijā.

Pirmā vieta Reklāmas aģentūras Dieste organizētā Litbait kampaņa grāmatnīcai The Wild Detectives (ASV, Facebook Awards uzvarētājs)

The Wild Detectives ir neliela grāmatnīca pašā Dalasas sirdī. Tiešsaistes mazumtirdzniecības un vienā mirklī pieejamo e-grāmatu dēļ tradicionālām grāmatnīcām ir pienākuši sūri laiki. Laimīgā kārtā vēl joprojām ir pietiekami daudz cilvēku, kas dievina drukātu grāmatu smaržu, tādējādi uzturot reālas grāmatnīcas pie dzīvības. The Wild Detectives vēlējās piesaistīt uzmanību savai grāmatnīcai. Klikšķu ēsmas (clickbaits) ir mūsu digitālās pasaules riebīgie parazīti. Neskatoties uz to slikto slavu, mēs bieži padodamies kārdinājumam. Dienā, kad visi valsts iedzīvotāji tiek iedrošināti izlasīt kādu grāmatu (National Read a Book Day), grāmatnīca pārpludināja Facebook ar saitēm uz rakstiem, kas pēc skata šķita kā tīrākā klikšķu ēsma. Sensacionālie virsraksti izrādījās viltīgi, tajos bija aprakstīts slavenu, klasisku grāmatu saturs, un, uz tiem noklikšķinot, lasītājs uzreiz nokļuva The Wild Detectives mājaslapā. Zīmols pieredzēja ierakstu skatījumu kāpumu Facebook par 150 % un mājaslapas apmeklējumu kāpumu par 14000 % (!!!).

Kāpēc mēs to izvēlējāmies
Reklāma zelta vērtē! Mēs esam novērojuši zīmolus, pastāvīgi cenšoties sekot līdzi, tā saucamās interneta pop kultūras, tendencēm: mēmēm, video, Instagram un Snapchat spēlēm, viltus ziņām un vispārējam cilvēku mānīšanas (troļļošanas) principam. Pēdējo no minētajiem The Wild Detectives izmantoja, lai piesaistītu tik ļoti nepieciešamo uzmanību, nezaudējot sava uzņēmuma būtību. Acīmredzot mājaslapas apmeklējuma kāpums par 14000 % pierāda, ka grandiozākie un skandalozākie stāsti jau ir pastāstīti.

Otrā vieta Reklāmas aģentūras TBWA Korea organizētā Shoes Impossible kampaņa apavu veikalam ABC-MART Korea (Dienvidkoreja, Facebook Awards uzvarētājs)

ABC-MART ir populārākā apavu veikalu ķēde Korejā, kur var iegādāties visu, sākot no augstpapēžu kurpēm līdz pat darba apaviem. Taču lielākā daļa patērētāju uzskatīja, ka ABC-MART pārdod tikai sporta apavus. Galīgi garām! TBWA Korea uzdevums bija pierādīt korejiešu jaunatnei, ka ABC-MART patiešām pilda sava zīmola solījumu – "visas pasaulē iespējamās kurpes". Facebook lietotāji tika aicināti izgudrot jaunus, jocīgus dizainus un dalīties ar savām idejām komentāru sadaļā. Labākās idejas tika īstenotas. Jaunie apavi parādījās veikalu plauktos, kā arī tika ziedoti nelaimē nonākušiem korejiešiem. ABC-MART saņēma 1438 piedāvājumus un desmit reizes vairāk skatījumu nekā bija paredzēts.

Shoes: Impossible Case Film from Jack Johnson on Vimeo.

Kāpēc mēs to izvēlējāmies
Vēl viena traka kampaņa, kas ideāli piemērota sociālo mediju pārzinātājiem. Lietotāju radīts saturs ar ievērojamu potenciālu mēmēm. Ja jūs neslinkojāt un noskatījāties iepriekš norādīto video, jūs droši vien guvāt nelielu ieskatu, kādi apavu dizaini uzvarēja. Tika izvēlēts piemērots formāts mobilo tālruņu lietotājiem, kā arī visos saziņas līdzekļos tika ieturēts šis absurdais stils. Visu cieņu!

Trešā vieta Reklāmas aģentūras Golin organizētā Unofficial Partners kampaņa mūzikas festivālam Electric Castle (Rumānija, IAB MIXX Romania uzvarētājs)

Electric Castle ir pirmais festivāls Rumānijā ar uzsvaru uz elektronisko mūziku un koncertiem īstas pils brīvdabas teritorijā. Neskatoties uz pārsteidzošo norises vietu un lieliskajiem izpildītājiem, daudzi svētdienu labāk pavada mājās, kur var kārtīgi nosnausties pirms šausminošās "zilās pirmdienas" (gada nelaimīgākās dienas) nākamajā darba nedēļā. Aģentūrai Golin Romania bija nosprausti skaidri mērķi: par 10 % lielāka dalība svētdienā, atpazīstamība medijos, kas panākta ar nelielu budžetu, rosība tiešsaistē, korporatīvu – potenciālo sponsoru – iesaiste. Tādēļ viņi nolēma "zilo pirmdienu" pārvērst brīvajā pirmdienā, vai šajā gadījumā – #ELECTRICMONDAY. Uzņēmumi no visas Rumānijas tika aicināti kļūt par neoficiāliem festivāla partneriem un piedāvāt saviem darbiniekiem brīvu pirmdienu apmaiņā pret savu darbinieku cieņu un mūžīgu pateicību, kā arī iespēju reklamēt savu uzņēmumu festivālā. Iesaistījās 170 uzņēmumi, un apmeklējums svētdienā palielinājās par 25 %.

Kāpēc mēs to izvēlējāmies
Interesants piemērs partizānu mārketingam. Tas ļoti atgādina sadarbības ceļā radušos superkausa reklāmu, ko redzējām pirms pāris gadiem. Apmeklētāji šeit spēlēja lielu lomu, jo viņi visvairāk ieguva no šī darījuma. Tāpēc Electric Castle varēja nešaubīties par lieliem panākumiem, kas sasniegti dabiskā ceļā. Būtībā uzņēmumiem visā Rumānijā tika izteikts piedāvājums, no kura nebija iespējams atteikties.