Foto: AP/Scanpix
Pēdēja gada laikā arvien vairāk materializējas ideja, ka drukātā prese piedzīvo sava laika beigu periodu. Lielākie pasaules mediji cenšas digitalizēt sev piederošos laikrakstus un žurnālus, tādējādi mēģinot ar savu savu biznesu turēties līdzi interneta ziņu medijiem.

Portāls „Delfi” piedāvā apskatīt ievērojamākos pēdējā gada pasaules mediju tirgus darījumus, kas pārsvarā spilgti raksturo laikrakstu cīņu par izdzīvošanu. 

Vācijas ‘Axel Springer’ pārorientējas no drukātajiem uz interneta medijiem


Foto: DELFI

Vācu mediju izdevējs "Axel Springer" jūlijā paziņoja, ka nolēmis pārdot visas savas reģionālās avīzes, TV programmu izdevumus un sieviešu žurnālus, lai koncentrētu biznesu uz interneta mediju attīstību, vēsta kompānijas populārais tabloīds "Bild".

Pats uzņēmums ziņo, ka darījuma summa būšot 920 miljoni eiro (646,6 miljoni latu). Darījums iekļautas tādas populāras Vācijas avīzes kā "Berliner Morgenpost"  un "Hamburger Abendblatt" . "Axel Springer" izdotos medijus pārpērk cita vācu mediju kompānija - "Funke Mediengruppe". Darījums stāšoties spēkā no 2014.gada 1.janvāra.

Īpašniekus maina viens no vecākajiem laikrakstiem pasaulē – ‘The Boston Globe’

Foto: AFP/Scanpix

Iepriekšējie izdevuma īpašnieki "The New York Times", kas "The Boston Globe" iegādājās 1993. gadā, pārdevuši to par 70 miljoniem dolāru (38 miljoni latu), jo nolēmuši turpmāk lielāku uzmanību veltīt paši sava zīmola attīstībai. "The Boston Globe" tiek izdots kopš 1872.gada.

‘Newsweek’ beidz pastāvēt drukātā formātā

Foto: AFP/Scanpix

"Šis lēmums nav saistīts ar zīmola vai žurnālistikas kvalitāti - tā ir tikpat stipra kā vienmēr. Tas ir saistīts ar drukāto izdevumu publicēšanas un izplatīšanas izaicinošo ekonomiku," paskaidroja Brauna.

‘Newsweek’ pārdots ASV digitālo ziņu kompānijai ‘IBT Media’

Foto: DELFI

Līdz šim žurnāls piederēja ASV mediju un interneta uzņēmumam "InterActiveCorp" (IAC). "Newsweek" pārdošanas summa gan netiek atklāta. Pērnā gada 31.decembrī tika izlaists pēdējais iespiestais "Newsweek" izdevums, tam kļūstot par pilnībā digitālu žurnālu. "Newsweek" pirmais izdevums tika publicēts 1933.gadā. Augstākajā tirāžas punktā ticis ražots 3 miljonu eksemplāru apmērā. 

‘Amazon’ īpašnieks nopērk ‘Washington Post’

Foto: AFP/Scanpix

Bezoss izdevumu iegādāsies kā privātpersona, un "Amazon" šajā darījumā nav iesaistīts. "Washington Post" mediju uzņēmums aptuveni 80 gadus piederēja Greiemu ģimenei. Darījumu plānots noslēgt līdz oktobra beigām. 

"Washington Post" šogad ir septītais populārākais dienas laikraksts ASV, tā kopējā tirāža ir 474 767, kas ir par 6,5% mazāk nekā pērn tiražētais.

‘Tribune’ atbrīvojas no laikrakstiem, iegādājas televīzijas stacijas

Foto: DELFI

Visu "Local TV Holdings" piederošo staciju iegāde padarīs "Tribune" par lielāko komerciālo televīzijas staciju īpašnieku ASV, tam piederot 42 stacijām. Vairums šo staciju ir savos tirgos vadošās, norāda kompānija.

"Tribune" pērn izkļuva no ilgstoša bankrota reorganizācijas procesa un kopš tā laika centusies pārdot tai piederošos laikrakstus, tostarp "Los Angeles Times" un "Chicago Tribune".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!