Ķīnas tehnoloģiju milzis laida klajā paziņojumu pēc tam, kad radīja savu simto "Apolong" modeļa transportlīdzekli. Sākotnēji tie tiks izmantoti komerciāliem nolūkiem Ķīnas pilsētās, taču uzņēmuma pārstāvji paziņojumā atzina, ka pievērš uzmanību arī ārvalstu tirgum.

"Baidu" ir viena no vairākām savstarpēji konkurējošām kompānijām, kas cenšas pārdot ceturtā līmeņa bezpilota automašīnas.

Šī klasifikācija, kuru piešķir transporta inženierijas institūcija "SAE International", norāda uz ļoti automatizētām braukšanas sistēmām, kas autonomi spēj tikt galā gandrīz visos braukšanas apstākļos pat tad, ja transportlīdzeklī esošais cilvēks nespēj atbilstoši reaģēt uz situāciju, kurā tam parasti būtu jāveic kāda darbība.

"Apolong" bezpilota autobusiem piešķirtais līmenis ir par vienu pakāpi zemāks nekā maksimālais piektais līmenis, kas iekļauj visa veida braukšanas scenārijus, ieskaitot netīrus ceļus un neparastus laika apstākļus.

"Baidu" izpilddirektors Robins Lī detalizēti izklāstīja uzņēmuma plānus tā ikgadējā mākslīgā intelekta attīstītāju konferencē Pekinā. Viņš atzina, ka "2018. gads iezīmē pirmo gadu autonomas braukšanas komercializācijā". Tāpat Lī piebilda, ka kādreiz Ķīna esot eksportējusi tikai lētus pakalpojumus, taču nākotnē tā eksportēšot mākslīgo intelektu, ziņo BBC.

Klajā laistajā "Apolong" autobusa modelī var ietilpināt 14 cilvēkus. Tajā nav transportlīdzekļa vadītāja vietas, stūres un pedāļu.

Auto darbojas ar elektrisko strāvu, un pēc divu stundu uzlādes var nobraukt līdz pat 100 km ar ātrumu 70 km/h.