Foto: AP/Scanpix

ASV ātrās apkalpošanas restorānu tīkls "Burger King" plāno iegādāties Kanādas uzņēmumu "Tim Hortons", tādējādi kļūstot par pasaulē trešo lielāko kompāniju ātrās ēdināšanas sektorā, teikts svētdien publiskotajā abu uzņēmumu paziņojumā.

Pēc abu kompāniju apvienošanās "Burger King" lielākajam akcionāram - investīciju uzņēmumam "3G Capital" - piederēs jaunās kompānijas vairākuma akcijas.

Atlikusī akciju daļa tiks sadalīta starp pašreizējiem "Tim Hortons" un "Burger King" akcionāriem. Darījums arī paredz, ka abi zīmoli saglabāsies.

Abi uzņēmumi norāda, ka jaunā grupa tiks bāzēta un tās akcijas kotētas Kanādā, kur atrodas apvienotās kompānijas lielākais tirgus.
Turklāt bāzēšanās Kanādā sniegs uzņēmumam iespēju izmantot valsts labvēlīgo nodokļu sistēmu.

Prognozes liecina, ka "Tim Hortons" un "Burger King" kopīgais pārdošanas apjoms veidos aptuveni 22 miljardus dolāru gadā no apmēram 18 000 restorānu 100 valstīs.

Abi uzņēmumi gan vēsta, ka šis darījums vēl nav noslēgts un joprojām norisinās pārrunas.

"Tim Hortons" pirmo virtuļu kafejnīcu atvēra 1964.gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!