Foto: RIA Novosti/Scanpix

Krievijas baņķieris un uzņēmējs Aleksandrs Ļebedevs pārdevis viņam piederošās aviokompānijas "Red Wings" akcijas investoru grupai par vienu rubli (aptuveni 1,7 santīmi), vēsta ārvalstu masu mediji.

Savā blogā viņš ceturtdien apstiprināja, ka parakstījis dokumentus par 100% "Red Wings" akciju pārdošanu investoru grupai, kā arī par 25,8% "Iļjušin Finanss Ko" (IFK) daļu apmaiņu pret lidmašīnām, vēsta raidsabiedrība BBC. "Vesti Finance" precizē, ka Ļebedevs pret akcijām apmainīja kravas lidmašīnas AN- 124.

"Esmu izdarījis visu, lai glābtu kompāniju," Ļebedeva ierakstu blogā citē BBC.

"Vesti Finance" norāda, ka jau iepriekš Ļebedevs piedāvājis Krievijas valsts korporācijām - "Vņešekonombank" un Apvienotajai aviācijas būvniecības korporācijai – iegādāties 51% "Red Wings" akciju par vienu rubli. Marta nogalē "Nacionālās rezervju korporācijas" (NRK) vadītājs Ļebedevs paudis, ka vēlas dalīt atbildību par lidsabiedrību ar valsti, jo atbildības nasta viņam vienam esot pārāk smaga.

Vēl 2011.gadā NRK, IFK un "Red Wings" vienojās par aktīvu apmaiņu, atgādina BBC. "Nacionālajai rezervju korporācijai" piederošās 25,8% IFK akcijas bija plānots nodot līzinga kompānijas īpašumā, savukārt lidmašīnas "Tu-204-100В", kuras IFK nodevusi lidsabiedrībai līzingā, kļūtu par lidsabiedrības īpašumu.

Taču februārī Krievijas aviācijas nozares uzraudzības iestāde "Rosaviacija" apturējusi "Red Wings" sertifikātu, jo konstatēja vairākus lidojumu un ekspluatācijas drošības prasību pārkāpumus. "Rosaviacija" toreiz norādīja, ka sertifikāta apturēšana gan neesot saistīta ar pērnā gada nogalē notikušo "Tu – 204" katastrofu. Toreiz lidmašīna, piezemējoties "Vnukovo" lidostā nespēja apstāties, izripoja ārpus skrejceļa, salūza trijās daļās un aizdegās. Pasažieru lidmašīnā nebija, bet no astoņiem apkalpes locekļiem pieci gāja bojā.

Martā intervijā Krievijas medijiem Ļebedevs apgalvojis, ka cer atgūt sertifikātu. Viņš arī norādījis, ka pēc sertifikāta apturēšanas vairākos "Red Wings" apkalpotajos maršrutos būtiski pieaugušas biļešu cenas, ziņo BBC.

Savukārt "Vesti Finance" norāda, ka pēc sertifikāta apturēšanas lidsabiedrība cietusi 300 miljonu rubļu (aptuveni 5,19 miljoni latu) zaudējumus katru mēnesi, kas būtiski pasliktināja aviokompānijas finanšu stāvokli un, visticamāk, lika Ļebedevam izšķirties par akciju pārdošanu "par sviestmaizi".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!