Foto: Reuters/Scanpix
"Apple" nav vienīgais zīmols, kas cilvēkiem liek sajukt prātā. Apģērbu tirdzniecības ķēde "Primark" Eiropā ir radījusi līdzīgu kultu, un tagad tas tuvojas arī pie ASV patērētājiem, ziņo "CNN Money".

Kā norāda CNN, Dublinā reģistrētās kompānijas panākumu atslēga ir sensacionāli zemās cenas – vidēji seši ASV dolāri par viena apģērba vienību. Medijs uzsver, ka "Primark" veikalos iespējams iepirkties vēl lētāk nekā "H&M", kas Eiropā un ASV pazīstams ar savu zemo cenu politiku.

"Cenas "Primark" veikalos ir līdzīgas "Walmart" apģērbu piedāvājumam, taču Īrijā dibinātais uzņēmums parūpējies, lai tā tēls netiktu asociēts ar lielveikalos nopērkamajām drēbēm, bet gan ar, piemēram, "H&M" un "Forever 21" tipa zīmoliem," minēts publikācijā.

Tiesa, kā raksta CNN, arī "Primark" zemajām cenām ir sava ēnas puse, - lētais darba spēks Āzijā, kas strādā lielas slodzes nedrošos apstākļos, bet saņem niecīgu atalgojumu.

Piemēram, kompānija nodarbināja strādniekus arī Bangladešas pilsētā Sābhārā, kad tur 2013. gadā tika piedzīvota traģēdija, kuras laikā, sagrūstot fabrikai, drupās tika aprakti vairāki tūkstoši cilvēku. Tiek uzskatīts, ka negadījuma brīdī ēkā atradās vismaz 3000 cilvēku, bojā gāja 1129.

Foto: AP/Scanpix

Kā apgalvo kompānija, tagad kompānija īstenojusi vērienīgu auditu, lai novērstu tamlīdzīgu darbinieku apdraudējumu nākotnē. CNN gan raksta, ka nav drošu pierādījumu tam, ka kompānija pret saviem strādniekiem būtu sākusi izturēties atbildīgāk.

Septembrī ASV tika atvērts pirmais "Primark" veikals, bet nākamā gada laikā tikšot atvērti vismaz vēl septiņi. Uzņēmuma apgrozījums 2014. gada laikā mērāms astoņu miljardu ASV dolāru apmērā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!