Foto: Reuters/Scanpix/LETA
Okupētās Krimas jaunā dzelzceļa būvniecība turpina sadārdzināties – Krievijas uzņēmumam "Stroigazmontazh" projekta pabeigšanai nepieciešami papildu 100 miljardi rubļu (aptuveni 1,7 miljardi dolāru), vēsta "The Moscow Times".

Krievija būvniecību, kuras sākotnējās izmaksas tika lēstas četru miljardu ASV dolāru apmērā, uzsāka 2014. gadā. Projekts paredz tilta un dzelzceļa izbūvi pāri Kerčas jūras šaurumam.

Publiskā iepirkuma konkursā par būvniecības darbiem uzvarēja Krievijas prezidenta džudo partnera, miljardiera Arkādija Rotenberga vadītais "Stroigazmontazh". Līgumā paredzēts, ka tilta un dzelzceļa celtniecības darbi pilnībā jānoslēdz 2019. gada nogalē.

"Šīs ir vispārīgas aplēses pirms formālās vērtēšanas, kas cenu varētu gan vēl nedaudz palielināt, gan samazināt," iespējamo sadārdzinājumu laikrakstam "Vedmosti" skaidrojis Krimas premjers Sergejs Aksjanovs.

Kā laikrakstam skaidrojuši avoti Krievijas valdībā, papildu līdzekļi nepieciešami, lai dzelzceļu, kas šķērso jūras šaurumu, turpinātu izvērst arī Krimas iekšzemē.

Jāpiebilst, ka būvēt tiltu no Krievijas uz Krimu Maskava un Kijeva toreizējā prezidenta Viktora Janukoviča vadībā vienojās jau 2010. gadā.

Jau vēstīts, ka pēc 2014. gada 16. martā Krimā notikušā starptautiski neatzītā referenduma, kurā 97% balsotāju izteikuši vēlmi pievienoties Krievijai, 2014. gada 18. martā Krievijas prezidents Vladimirs Putins parakstīja līgumu par pussalas uzņemšanu Krievijas Federācijas sastāvā.

Ukraina un Rietumvalstis šo "uzņemšanu" sauc par okupāciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!