"Mēs runājām arī par to, ka šo ambiciozo projektu "Rail Baltica" varētu savienot ar Ukrainu," viņš teica žurnālistiem pēc tikšanās ar Lietuvas ekonomikas ministru Mindaugu Sinkeviču.

Omeljans teica, ka nepieciešamība Ukrainai pievienoties dzelzceļa līnijai tiks noteikta šogad plānotajos testos, kuru mērķis būs izanalizēt tiešās dzelzceļa līnijas uz Baltijas valstīm caur Baltkrieviju lietderīgumu.

"Mēs paskatīsimies, kā tas darbojas, redzēsim, cik liels ir pieprasījums pēc tāda maršruta," klāstīja Ukrainas ministrs.

Sinkevičs pauda atbalstu Ukrainas idejai, tomēr uzsvēra, ka Baltijas valstīm pašlaik vissvarīgākais ir pabeigt plānoto dzelzceļa līniju.

Viņš sacīja, ka savienojums ar Ukrainas dzelzceļa līnijām ir nākotnes projekts, "tomēr neizslēgsim to. Uzskatu, ka mēs runāsim un meklēsim atbalstu Eiropas Komisijā, mēs strādāsim, nevis tikai sapņosim," teica Lietuvas ekonomikas ministrs.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Plānots, ka pa jauno dzelzceļa līniju pasažieru vilcienu ātrums varēs sasniegt 240 kilometrus stundā, bet kravas vilcienu - 120 kilometrus.

Jaunākie dati liecina, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro.