Foto: Shutterstock
Gandrīz jebkurā uzņēmējdarbībā internets ir universāls mehānisms, kas ļauj piesaistīt jaunus klientus un uzturēt saikni ar jau esošajiem, darboties starptautiskā tirgū, kā arī būtiski samazināt izdevumus. Ietaupīt iespējams pateicoties plaši pieejamiem bezmaksas IT-rīkiem, ar kuru palīdzību var izveidot interneta vietnes, izstrādāt mājas lapu vizuālo saturu, prezentācijas, iekšējās un ārējās dokumentācijas veidlapas, kā arī tie palīdz nodrošināt mijiedarbību komandas iekšienē un sadarbību ar klientiem.

Iepriekš mēs jau stāstījām par dažādiem mārketinga rīkiem, kuri noder uzņēmējdarbībā, savukārt tagad BlueOrange Informācijas tehnoloģiju direktors Andrejs Lavrinovičs piedāvā informatīvu apkopojumu par dažiem no resursiem, kuri var izrādīties ļoti noderīgi, uzsākot biznesu.

Mājas lapas izveidošana

Mūsdienās ikvienam ir pa spēkam izveidot pārskatāmu, profesionālu un funkcionālu mājas lapu internetā, pat ja nav nekādu zināšanu par HTML un CSS. Turklāt, to iespējams paveikt ne vien ātri, bet arī pilnībā bez maksas. Mājas lapa izskatīsies tieši tā, kā jūs to vēlaties. Nekādu radošuma ierobežojumu, nekādas kodēšanas – tikai un vienīgi pašizpausmes brīvība ar mērķi pārvaldīt uzņēmējdarbību tiešsaistē. Te palīgā nāk mājas lapu konstruktors WIX. Vietnē atrodami vairāki simti veidņu, te ir arī viegli uztverama redakcija, kas palīdzēs jūsu biznesa ideju realizēšanā.
Starp citu, lai veicinātu mājas lapas apmeklētību, BlueOrange sadarbības partneris Bilderlings Pay iesaka uzturēt bloga sadaļu.

Vizuālie elementi

Lai izveidotu vienu no svarīgākām zīmola sastāvdaļām – logotipu, ir vērts izmantot resursu Shopify, kura bibliotēkā atrodami vairāki simti ikonu, veidņu un fontu. Nav nekādas nepieciešamības piesaistīt mākslinieku, nebūs lieku tēriņu.

Pēdējo gadu laikā internetā infografika ir ļoti bieži sastopama, un tā negrasās zaudēt iegūtās pozīcijas. Piktochart servisā pieejami seši paraugi tās izveidošanai. Ar redaktora palīdzību garlaicīgi skaitļi, grafiki un diagrammas kļūst par skaistiem un saprotamiem veidojumiem; redaktors ir ļoti vienkārši lietojams, un tas izveidots tikai un vienīgi jūsu ērtībām. Jebkura darbība, sākot ar fona krāsas un attēlu izvēli un beidzot ar teksta ievadīšanu un banneru izveidošanu, aizņem vien pāris sekundes. Jāpiebilst, ka rīku iespējams izmantot ne tikai mājas lapas satura aizpildīšanai, bet arī prezentāciju noformējumam un pičošanai*.

Codyhouse – bezmaksas uz HTML, CSS, JS bāzes formātiem izveidotu elementu bibliotēka. Neaizvietojama web projektu izveidošanā, kā arī labs avots, lai detalizētāk izpētītu jaunākos paņēmienus šajā jomā. Vēršam uzmanību tam, ka bibliotēkā pieejamo resursu izmantošanai nepieciešamas vismaz pamatzināšanas par web risinājumu izstrādnēm.

Google Docs un Quip ir neaizvietojami darbā ar dažādām tabulām un dokumentiem. Google Docs ir parocīgs atskaitēm un darbu plānošanai, dokumentu rakstīšanai un saskaņošanai, bet Quip ir ideāls tehnisko uzdevumu sagatavošanai, maketu un projektu apspriešanai. Pateicoties iebūvētām sarunu telpas (čata) un piezīmju funkcijām, šādi uzdevumi tiek atrisināti itin vienkārši, turklāt tas ir maksimāli ērti visām procesā iesaistītajām pusēm. Salīdzinājumā ar MS Office šiem servisiem ir ļoti būtiska priekšrocība: tie ir bez maksas.

Mijiedarbība ar komandu un sadarbība ar klientiem


Dropbox serviss ir ļoti ērts jebkādas informācijas, video un fotogrāfiju uzglabāšanai un tūlītējai apmaiņai. Viena no būtiskākajām iespējām servisa plaši piedāvātā pakalpojumu klāstā ir failu sinhronizēšana dažādās ierīcēs.

Trello vispārpieejams rīks informācijas vizuālai sakārtošanai, sarakstu saraksts, kura pamatā ir jūsu un jūsu komandas ieraksti kartītēs. Šķiet, ka ideja ir visnotaļ vienkārša, bet tieši Trello ir neaizvietojams jebkura apjoma projekta organizēšanas procesā.

Ja radusies nepieciešamība kādam kaut ko nodemonstrēt, izmantojiet Join.me vai Skype. Abas programmas ir labas, bet katrai ir savas priekšrocības. Join.me būs labākā izvēle vebināru rīkošanai. Ērti, ka dalībai seminārā otrai pusei nav jāinstalē nekādas programmatūras, savukārt vecais labais Skype ir neaizvietojams konferencēm vai saziņai komandas iekšienē, kā arī tas ļauj veidot neierobežotu grupu skaitu. Līdzīgiem mērķiem – komunikācijai komandas lokā – ir izveidotas pavisam jaunas sarunu telpas (piemēram, HipChat vai Slack). Bet labāks par Skype var būt tikai un vienīgi Skype.

Lielisks palīgs aptauju un pielikumu veidošanā ir Typeform rīks. Šī interneta platforma ļauj apkopot un izplatīt informāciju. Papildus nekas nav jādara, nav jākodē utt., bet rezultāts būs tik augstā līmenī, ka cilvēki vienkārši gūs baudu, aizpildot jūsu izveidotās aptaujas anketas.

Tirgus analītiķi, personāla atlases speciālisti, augsta līmeņa pasākumu rīkotāji, pasniedzēji, tiešsaistes mārketinga speciālisti, tirgotāji un daudzu citu radošu profesiju pārstāvji lieto Typeform ikdienā. Lūk, tikai dažas no populārākām idejām: socioloģiskās aptaujas, kontaktformas, aptaujas, iesniegumi par pieņemšanu darbā, ielūgumi, pasūtījumu formas tiešsaistē, viktorīnas, testi, reģistrācijas formas, gaidīšanas saraksti, viesu saraksti.

Rīks Tally noder ātra un salīdzinoši vienkārša balsošanas procesa izveidošanai. Nekādas liekas informācijas, nekādu lieku iestatījumu un reģistrācijas. Darbošanās Tally līdzinās darbam ar jau tik pierasto teksta redaktoru: pirmajā rindā ievadiet jautājumu, tad uzskaitiet atbilžu variantus – katru variantu savā rindā. Šo servisu vērts izmantot, lai apkopotu kolēģu, sadarbības partneru un citu personu, kurām jūs uzticaties, viedokļus. Trūkums – nepietiekams drošības līmenis, kas var izpausties kā aptaujas rezultātu ietekmēšana. Tieši tāpēc Tally viennozīmīgi nederēs konkursu un sacensību rīkošanai, kur nepieciešams ņemt vērā balsu skaitu.

Sli.do – starptautisku lielu uzņēmumu plaši pieprasīta platforma savstarpējai mijiedarbībai ar auditoriju. Noder arī tikšanās un pasākumu rīkošanai, kuru laikā organizētājiem ir iespējams apspriest diskusiju tēmas jautājumu un atbilžu formātā, saņemt tūlītējas atbildes, izmantojot tiešsaistes aptaujas. Konkrētais rīks nodrošina apmaiņu ar prezentācijām reālā laikā. Šī platforma, piemēram, regulāri tiek izmantota BlueOrange darbinieku konferenču laikā.

Kopsolī ar laiku

Iepriekšminētie rīki noderēs vienā vai citā gadījumā, bet katru dienu pasaulē parādās arvien jaunas iespējas. Nenoliedzami, nav vērts tērēt savu laiku, lai iepazītu pilnīgi visus instrumentus. Tomēr kaut dažreiz der ieskatieties Product Hunt vietnē, kur katru dienu tiek atjaunota informācija par jaunākajām mobilajām lietojumprogrammām, vietnēm internetā, programmatūrām un tehnoloģijām.

Savukārt dvēselei, iedvesmai un neizsīkstošām darbaspējām noderēs mūzika! Klausieties savus iemīļotākos skaņdarbus savā personalizētajā radio Pandora vai ceļojiet un izziniet mūzikas pasauli kopā ar Radio Garden.

Andrejs Lavrinovičs,
BlueOrange Informācijas tehnoloģiju direktors

  • Augstas klases eksperts IT-tehnoloģiju jomā. 20 gadu ilgās karjeras laikā banku nozarē bija atbildīgs par dažādu augstākās sarežģītības pakāpes banku sistēmu ieviešanu, e-komercijas un komunikācijas projektu realizēšanu.
  • Bakalaura grāds programmā "Starptautiskā ekonomika" (Ekonomikas un kultūras augstskola)

* Pičošana (no angļu val. pitch – nogādāt tirdzniecībā) – projekta prezentācija ar mērķi sameklēt investorus tā finansēšanai.

Piezīme. BlueOrange – zīmols , ko izmanto AS Baltikums Bank

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!