Vairāki globālie televīzijas milži neslēpj pamatīgu sašutumu par video straumēšanas servisa “Netflix” praksi nepubliskot filmu un seriālu reitingus, tostarp telekompānijas NBC izpilddirektors paudis viedokli, ka tradicionālā televīzija ir tāda, kādu to skatītājiem ir paredzējis Dievs.

"Netflix" pārstāvji publiskojuši kopējo auditorijas apjomu - 69 miljoni, bet atteikušies publiskot atsevišķu filmu reitingus. Kompānija uzskata, ka daļa no servisa piedāvātā satura ir ļoti specifiska, kas paredzēta šaurai auditorijai, un kopējie reitinga rezultāti varētu šāda veida produktiem nodarīt kaitējumu.

Tikmēr tādi globālie televīzijas milži kā NBC pauduši bažas, ka tādējādi tiek praktizēta negodīga konkurence. NBC pat publiskoja "slepenus" tikai viņiem pieejamus "Netflix" patiesos auditorijas datus.

Sadarbojoties ar auditorijas analīzes kompāniju "Symphony", NBC publiskojis datus, kas norāda, ka no šobrīd aktuālajiem "Netflix" seriāliem populārākais ir "Jessica Jones", katra epizode vidēji piesaistot 4,8 miljonus skatītāju, raksta "Vox". Populārākie NBC šovi uz vienu pārraides epizodi piesaista virs desmit miljoniem skatītāju.

Komentējot šobrīd pastiprināto spriedzi starp kabeļtelevīzijām un "Netflix", NBC izpilddirektors Alans Vurtzals skaidrojis, ka daudzi cilvēki tik tiešām skatās "Netflix", taču pēc tam tāpat atgriežas pie tradicionālās televīzijas "tā, kā Dievs to arī ir paredzējis."

"Mūsu investori nav tik pārliecināti par Dieva nodomiem attiecībā uz televīziju un uzskata, ka interneta televīzija ir fundamentāli labāka pieredze skatītājiem, turklāt tās popularitāte nākotnē tikai palielināsies," reaģējot uz Vutzala paziņojumu, skaidrojuši "Netflix" pārstāvji.

Otrdien "Netflix" paziņos par peļņas un apgrozījuma rādītājiem par 2015. gada pēdējo ceturksni. "Yahoo finance" informācija liecina, ka kompānijas apgrozījums, salīdzinot ar 2014. gada pēdējo ceturksni, varētu būt pieaudzis pat par 23%, bet peļņa par 9%.

Tāpat kompānija prognozē, ka 2016. gada pirmajā ceturksnī, neskatoties uz kritiku par satura piedāvājuma nevienlīdzību reģionos, serviss varētu piesaistīt aptuveni sešus miljonus jaunu skatītāju.

Vēstīts, ka Latvijā redzami vien 13,2% no ASV pieejamā video straumēšanas servisa "Netflix" satura, Igaunijā - 12,52%, bet Lietuvā - 51,1%, liecina portālā "finder.com" publicētie dati.

Atsaucoties uz "finder.com" datiem, sašutums par nevienlīdzīgi pieejamo saturu "Netflix" pausts Austrālijā, Dienvidāfrikā, Singapūrā un daudzviet citur, tikmēr kompānija skaidro, ka saturs pieejams vien daļēji tāpēc, ka daudzos gadījumos tiesības izrādīt filmas un seriālus jau iepriekš ir pārdotas vietējām vai reģionālām televīzijām, kā arī satura piegādātājiem.

Tikmēr portāla "Delfi " aptaujā, kurā nobalsots 1429 reizes, apmierinātību ar "Netflix " servisa pakalpojumiem pauduši 10,3% lasītāju, 20,6% ir daļēji apmierināti, 19,4% vēl nav izlēmuši, bet 49,6% lasītāji aptaujā atbildējuši, ka nav apmierināti "Netflix " pakalpojumiem.

Jau ziņots, ka lietotāji vēl pirms "Netflix" ienākšanas Latvijā un citās valstīs lietoja servisa pakalpojumus, izmantojot virtuālā privātā tīkla (VPN) sistēmu un pieslēdzoties, piemēram, ASV satura piedāvājumam. Šāda scenārija gadījumā aizvien tiek maksāts par pakalpojuma iegādi.

Tagad gan "Netflix" paziņojis, ka ierobežos saturu tiem lietotājiem, kas izmanto VPN. Šāds lēmums pieņemts pēc sarunām ar seriālu un filmu autortiesību īpašniekiem.

Vēstīts, ka "Netflix" no 6. janvāra ir pieejams arī Latvijā un vēl 129 valstīs, kur kompānijas pakalpojumi iepriekš nebija pieejami.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!