LATA pārstāvis Pēteris Jurčenko piedāvā četrus noderīgus padomus, kā izvedot lietotājam draudzīgu mājas lapu grafiskās vadlīnijas.
Ko vēlas klients?
Lietotāju un viņu vajadzību izpēte ir nozīmīga. Ja sāk ar tehniskām prasībām, tad rezultātā būs lapa, kas atbilst daudzām prasībām un noteikumiem, bet ne lietotāju vajadzībām. Ir jāsaprot, kas ir mājas lapas mērķa auditorija un jānoskaidro apstākļi un iemesli, kāpēc cilvēks nonāk konkrētajā mājas lapā, kāds ir viņa mērķis, ko lietotājs vēlas sasniegt ar mājas lapas palīdzību un lietas, kas viņam varētu radīt vilšanos.
Tirgus izpēte
Jāizveido prototips
Tas ir veids, kā attēlot mājas lapas struktūru un laukumu. Labu risinājumu radīt ir grūti, it sevišķi ar pirmo reizi. Vispirms prātīgāk ir uztaisīt kaut ko, kas spēj attēlot ideju un parādīt to daļai potenciālo lietotāju, lai uzklausītu viņu viedokli. Tikai tad, balstoties dzirdētajos vērtējumos, var ieviest uzlabojumus. Prototipam ir jābūt vienkāršam, lai tajā izmaiņu ieviešana būtu ātra un lēta.
Vai mājas lapa ‘nostrādās’?
Lietojamības testēšana ir nākamais process, kurā lapa tiek rādīta mērķa lietotājiem un tiek novērots, kā viņi tiek galā ar uzdevumiem. Ja kaut kas rada aizķeršanos, tad tas tiek labots.
Tālākie soļi ir grafiskā dizaina izveidošana, kad tiek ņemta vērā ne tikai prototipā definēta struktūra un laukumi, bet arī organizācijas grafiskās vadlīnijas.
Pēc tam notiek lapas integrācija ar satura vadības sistēmu. Līdz šim mājas lapu izveidē viena no bieži pieļautām kļūdām ir grafiskā dizaina izveidošana, nesaprotot, ko īsti sagaida lietotāji.