Foto: AFP/Scanpix/LETA
Paplašinoties interneta veikalu preču sortimentam, pieaugot loģistikas kompāniju sniegto pakalpojumu ātrumam un operativitātei, būtiski mainās klientu iepirkšanās paradumi – vēl pirms pāris gadiem pirkuma grozos pārsvarā tika likti telefoni, IT preces, sadzīves tehnika, bet šobrīd arvien vairāk klientu interneta veikalu vairs neuzskata par savu galveno partneri tikai IT produktu iegādei, norāda interneta veikalu "1A" (SIA "Mobilukss") valdes loceklis Mareks Zuika.

E-komercija turpina strauju izaugsmi ne tikai Latvijā, bet visā Baltijā kopumā. Lielākais pieaugums vērojams zoo preču (+171%), datoru komponenšu (+103%), kā arī mājai, dārzam, remontam (+80%) preču kategorijās, liecina "1A" apkopotās iepirkšanās tendences 2018. gada pirmajos trijos mēnešos. Tieši datoru komponenšu un tīkla produktu pieaugums par vairāk nekā 100% pret pērno gadu skaidrojams ar kriptovalūtu strauju kursa pieaugumu pasaulē, kas savukārt izraisījis lavīnveida pieaugumu pēc atbilstošās tehnikas, skaidro Zuika.

Savukārt lielāko kritumu piedzīvojusi fototehnikas un optikas preču kategorija (-23%). Moderno tehnoloģiju attīstība ir atbilde, kāpēc tieši šī kategorija šobrīd nepiedzīvo savus spožākos laikus – mūsdienās tālrunis un planšetdators nereti aizstāj fotoaparātu un video kameru.

Interesanti, ka uz jautājumu "Kas visvairāk motivē iepirkties interneta veikalā?", aptaujātie ir atzīmējuši, ka tiem vissvarīgākais kritērijs ir bezmaksas piegāde un piegādes ātrums. Cena, protams, ir ļoti svarīga, lai izvēlētos veikt pirkumu internetā, taču nebūt ne pati galvenā.

TOP 10 pirktāko preču kategorijas internetā 2018. gadā, pēc apgrozījuma:
1. Datortehnika, preces birojam, datoru komponentes
2. Mobilie telefoni, aksesuāri
3. Sadzīves tehnika
4. TV, audio, videotehnika, spēļu konsoles
5. Sports un fitness
6. Bērniem un mazuļiem
7. Smaržas un kosmētika
8. Dārzam, mājai un remontam
9. Auto un moto preces
10. Mājsaimniecības preces

SIA "Mobilukss" ir vietējā kapitāla uzņēmums, kas strādā kopš 2002. gada. Tā īpašnieki ir Mareks Zuika – 55%, Genādijs Skrinniks – 25% un Kaspars Polis – 20%. Uzņēmuma interneta veikali strādā visās Baltijas valstīs – kopš 2008. gada Lietuvā ("www.1a.lt") un kopš 2010. gada – Igaunijā ("www.1a.ee"), un šī gada pirmajos trīs mēnešos kopējo apgrozījumu kāpinājuši par 32% salīdzinājumā ar identisku periodu 2017. gadā. "1A" grupas uzņēmumi visās valstīs kopumā nodrošina 105 darba vietas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!