Foto: Shutterstock
Vidēji 86% jeb 1,4 miljoni Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lietojuši internetu pēdējo trīs mēnešu laikā, un tas ir par 2 procentpunktiem vairāk nekā 2017. gada pavasarī, liecina jaunākā "Kantar TNS Latvia Digital" pētījuma rezultāti.

Vidēji 80% jeb 1,3 miljoni Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā mērķgrupā internetu lieto regulāri – katru dienu. Arī regulāro interneta lietotāju īpatsvars pēdējā gada laikā pieaudzis par 2 procentpunktiem, turklāt to īpatsvars visvairāk ir pieaudzis 40 līdz 49 gadus veco iedzīvotāju vidū: 2018. gada pavasarī internetu katru dienu lietojuši 88% iedzīvotāju vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem, kas ir par 5 procentpunktiem vairāk nekā 2017. gada pavasarī.

''Pētījuma rezultāti rāda, ka ikdienas interneta lietošanas pieaugums galvenokārt skaidrojams ar interneta lietošanas patēriņa pieaugumu viedtelefonos, planšetdatoros un arī televizoros ("smart TV"). Arvien vairāk iedzīvotāju pielieto plašās mobilo telefonu funkcijas, kas ļauj internetu izmantot dažādiem mērķiem: gan meklēt informāciju un iegūt jaunākās ziņas, gan sazināties ar draugiem ar mobilo saziņas aplikāciju palīdzību, gan pirkt preces interneta veikalos un norēķināties internetbankās. Šo pakalpojumu pieejamība mobilā vidē arī veicina interneta patēriņu viedtelefonos, un interneta patēriņš pieaug visā sabiedrībā kopumā ," norāda "Kantar TNS" Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga.

Pētījumu kompānija "Kantar TNS" interneta patēriņa paradumu pētījumu veica laikā no 2018. gada 2. februāra līdz 9. aprīlim. Visā Latvijā tika aptaujāti 2200 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pētījums tiek veikts, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI). Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem interneta lietošanas paradumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!