Foto: Reuters/Scanpix

Ķīnā strauji attīstās kompānija, kas ir tikpat revolucionāra kā "Facebook" un "Google", turklāt daļēji aizstājot šīs vietnes, kas Ķīnā ir bloķētas.

Iespējams, abus minētos ASV konkurentus šis tehnoloģiju uzņēmums pat apsteigs – tā Ķīnā radīto soctīklu aplikāciju "WeChat" raksturo viens no vadošajiem Austrālijas medijiem "sbs.com.au". Līdzīgas prognozes par "WeChat" izteikuši "Forbes", CBC, "Bloomberg" un citu lielāko Rietumvalstu mediju apskatnieki.

2011. gadā radītais sociālais tīkls ietilpst Ķīnas interneta giganta "Tencent" grupā – tā ir kompānija, kas šogad kļuvusi par valsts vērtīgāko uzņēmumu, apsteidzot valstij piederošo telekomunikāciju kompāniju "China Mobile" un gandrīz sasniedzot pusi no ASV informācijas tehnoloģiju uzņēmuma "Apple" vērtības.

Par kompānijas finanšu rezultātiem – uzņēmuma tirgus kapitalizācija sasniedz aptuveni 229,2 miljardus eiro – galvenokārt atbildīgi tieši "WeChat" panākumi, norāda CNBC.

Aplikācijas pamatfunkcija līdzīgi kā "Whatsapp" sniegtajās iespējās ir saziņas platforma. Tā papildus piedāvā piekļūt ar citiem produktiem – "PayPal", "Yelp", "Facebook", "Uber", "Amazon", "Expedia", "Slack", "Spotify", "Tinder" un citiem. Tāpat tā ļauj pieteikt vizītes pie ārsta, investēt uzņēmumos un samaksāt par mašīnas stāvvietu. Ar aplikācijas starpniecību miljoniem ķīniešu ikdienas par pirkumiem norēķinās veikalos.

Šobrīd aplikācijas ietvaros radīts aptuveni viens miljards profilu, no kuriem aktīvi unikālie lietotāji ir aptuveni 700 miljoni cilvēku, liecina "technode.com" aprēķini. "Patiesībā, ja cilvēks atrodas Ķīnā, ir sarežģīti nelietot "WeChat". Tas vienkārši ir dīvaini to nedarīt, tas ir tā, it kā tu nevalkātu kurpes," raksta "Bloomberg".

Ķīnā, kā raksta "Bloomberg", aptuveni 90% interneta lietotāju pieslēdzas tīmeklim, izmantojot telefonus, savukārt no šī skaita vismaz trešdaļa lieto "WeChat". Kompānija apgalvo, ka kopumā tās produktu izmanto lietotāji nu jau aptuveni 70 valstīs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!