Foto: Reuters/Scanpix
"WhatsApp" laidīs klajā jaunus rīkus ("pay-to-use") biznesa lietotājiem, kas lietotnē komunicē ar saviem klientiem, ziņo "bbc.com".

Šis solis ļaus lietotnes īpašniekam – "Facebook" – gūt ieņēmumus no "WhatsApp", kam bija iztrūkusi naudas plūsma, kopš tika atcelta abonēšanas maksa.

Uzņēmumi varēs nodrošināt informāciju un pakalpojumus saviem klientiem, piemēram, ziņot par laiku, kad tiks piegādāta prece, vai nosūtīt iekāpšanas biļetes lidmašīnā u.tml. Par šo pakalpojumu uzņēmumi maksās noteiktu summu.

Vienas ziņas maksa tiek lēsta diapazonā no 0,5 līdz 9 centiem, un cena būs atkarīga no valsts, kurā lietotājs atrodas. Tās var būt gan automātiskas, gan cilvēku rakstītas. Tomēr vairumā gadījumu noteiktā cena būs augstāka nekā parastai SMS īsziņai.

Tāpat kā citas ziņas "WhatsApp" lietotnē tās tiks šifrētas, kas nozīmē, ka pati lietotne ziņas nevarēs izlasīt. Tomēr "The Wall Street Journal" norāda, ka uzņēmumiem tiks ļauts glabāt ziņu kopijas kādā citā vietā atšifrētā veidā.

Transporta uzņēmums"Uber", interneta veikals "Wish" un ceļojumu pakalpojumu sniedzējs "Booking.com" ir vienas no pirmajām kompānijām, kas ir izmantojušas jauno pakalpojumu.

Jāatgādina, ka 2014. gadā "Facebook" samaksāja 19,3 miljardus ASV dolāru par "WhatsApp", un kopš tā laika ir bijušas diskusijas par to, kā "Facebook" plāno pelnīt ar savu jauno pirkumu. Ziņa par maksu biznesa lietotājiem ir parādījusies trīs mēnešu pēc tam, kad "WhatsApp" bijušais vadītājs Jans Kums paziņoja savu lēmumu pamest darbu lietotnes kompānijā, ko pats bija radījis kopā ar Braienu Aktonu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!