Foto: LETA

Tuneļa izbūve Āgenskalnā vērienīgā dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanai ir tuvu fantastikai, pirmdien laikrakstā "Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai" publicētā intervijā norāda Rīgas vicemērs Andris Ameriks.

"Es, protams, atbalstu "Rail Baltica" projektu. Es arī saprotu, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija jāsasaista ar Rīgu un lidostu. Ar Rīgu sasaistīt var, izmantojot vecā Ērgļu dzelzceļa infrastruktūru. Bet sasaiste ar lidostu caur tuneļiem... tā ir tāda fantastika. Drīzāk jādomā par kādu ātrgaitas tramvaju uz lidostu no Centrālās dzelzceļa stacijas bez tuneļu rakšanas," viņš norāda.

Pēc Amerika teiktā, tuvāko desmit gadu laikā tunelis zem Daugavas būs jārok, realizējot Ziemeļu šķērsojuma ideju vai izveidojot Brīvības ielas dublieri.

Ameriks arī min, ka pašvaldībai vienīgais veids, kā nodrošināt investīciju projektu turpinājumu, ir Eiropas Savienības (ES) līdzekļi. "Maija beigās būs konkurss par VEF Kultūras pils remontu, paredzot ES līdzfinansējumu, vasarā būs konkurss Viestura prospekta dzelzceļa pārvadam ar ES līdzfinansējumu, bet lielu pašvaldības finansējumu infrastruktūras projektiem nevaram atļauties," viņš skaidro.

"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. Februārī iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!