Foto: LETA

Pirmdien Vangažos notikušās dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" sabiedriskās apspriešanas laikā iedzīvotāji visbiežāk uzdevuši jautājumus par to, kā projekts skars pašvaldības dabu, norādīja pašvaldībā.

Iedzīvotāji interesējušies par to, kā tiks ietekmētas pašvaldības zaļās zonas. Tika jautāts, piemēram, ja tagad cilvēks, atverot logu, ierauga mežu, bet 2020.gadā tur būs dzelzceļa līnija, vai iespējams arī par to iegūt kompensāciju. Apspriešanas vadītāji atbildējuši, ka tas vairāk skar valsts likumdošanu, par to tiks domāts un, iespējams, arī šādā gadījumā iedzīvotājiem tiks kompensēts.

Iedzīvotājus interesēja arī tas, vai, ja Vangažos plāno šo dzelzceļa trasi, vilcienu dēļ dabā neparādīsies kādas eļļas noteces, taču apspriešanas vadītāji šādu iespēju izslēguši. Nav bijuši daudzi jautājumi par īpašuma kompensēšanu, jo, balstoties uz dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projektu, tas Vangažu pašvaldībā skars ļoti mazu īpašumu skaitu.

Apspriešanā piedalījās apmēram 100 cilvēku, kas tiek vērtēts kā diezgan liels skaits, balstoties uz Vangažu pašvaldības kopējo iedzīvotāju skaitu. Cilvēku attieksme pret projektu bijusi diezgan pozitīva, neiztika arī bez kāda asāka jautājuma, taču kopumā cilvēki vairāk interesējušies, nevis nopēluši projektu.

Savukārt Vangažu pašvaldības domes priekšsēdētājs Aivars Nalivaiko atzinis, ka projekts noteikti tiks realizēts. Viņš uzskata, ka, neskaitot īpašuma faktisko vērtību, kompensēšanas laikā jāpadomā arī par cilvēciski morālo kompensāciju, jo, iespējams, cilvēkiem, kuru tēvu mājas atrodas šī brīža trases plānā, nāksies pārvākties.

Sabiedriskās apspriešanas pašvaldībās turpināsies līdz marta vidum - Zaķumuižā tā notiks otrdien, 10.martā, bet Garkalnē - 11.martā.

"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.

Kā ziņots, vairāku novadu iedzīvotāji un pašvaldības, īpaši Mārupes pašvaldība, iebilst un pauž neapmierinātību saistībā ar "Rail Baltica" projektu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!