Foto: LETA

Lai gan plašsaziņas līdzekļos parādījusies informācija, ka Skanstes tramvaja līniju pagarinās līdz Daugavas stadionam un jaunu sliežu ceļu būvēs visā Avotu ielas garumā, pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" mierina – šīs ir vien nākotnes ieceres, kas tagadējo projektu neietekmēs.

Raidījums "LNT Ziņas" 21. aprīlī vēstīja, ka Rīgas dome (RD) iecerējusi tramvaja līniju Skanstei pieslēgt nevis no Krišjāņa Barona ielas līnijas, bet gan būvēt jaunu pagarinājumu, lokā ietverot Avotu ielu. Tādējādi "daudz kritizētais Skanstes tramvaja projekts kļūs vēl dārgāks".

"Rīgas satiksmē" portālam "Delfi" skaidro, ka tramvaja līnija pa Avotu ielu ir vien nākotnes skices, kuras varētu realizēt pēc tramvaja līnijas izbūves. Turklāt Eiropas Komisijas apstiprināto 97,4 miljonu eiro vērto Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstības projektu vairs nevar mainīt.

Arī RD Pilsētas attīstības departamentā portālam "Delfi" norāda, ka Kohēzijas fonda 65 miljonu eiro apmērā līdzfinansētais projekts jau ir apstiprināts. Taču jauns projekts, kas ietvertu tramvaja loka pagarināšanu, ieplānots nākamajā Eiropas Savienības fondu plānošanas periodā, ja tajā būs attiecīga atbalsta programma. Tad RD pievērstos tramvaja maršruta pagarināšanai no Aleksandra Čaka līdz Augusta Deglava ielai.

2006. gadā RD apstiprinātajā Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas teritorijas plānojumā ievērpta tramvaju līnijas perspektīvā attīstības shēma, kurā Avotu iela būtu iekļauta savienojumā, kas sāktos 13. janvāra ielā, virzītos uz Satekles ielu, turpinātos Ernersta Birznieka-Upīša ielā un Avotu ielā, tad aizsniegtos līdz Augusta Deglava ielai. Tādējādi ar tramvaju varētu nokļūt Purvciemā, Pļavniekos un Dārzciemā, kur dzīvo vairāk nekā 100 tūkstoši rīdzinieku.

Taču arī šos plānus vēl nāksies precizēt Avotu ielas lokālplānojumā atkarībā no tā, kā izvērtīsies dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" izbūve un Centrālās pasažieru stacijas transporta mezgla attīstība.

Nākotnē RD sola koncentrēties uz Rīgas vēsturiskā centra atslogošanu no transporta, jo īpaši no kravas automobiļiem, tā vietā dodot ceļu sabiedriskajam transportam un tramvajiem.

Vēstīts, ka nākamā gada vidū varētu sākties Skanstes tramvaja līnijas būvniecība. Projekta laikā ir plānota 3,6 kilometru garas jaunas tramvaja līnijas izbūve pa maršrutu Pērnavas iela–Senču iela–Zirņu iela–Skanstes iela–Sporta iela, kā arī esošās 5. un 9. tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukcija apmēram trīs kilometru garumā līdz pilsētas centram.

Projekta ietvaros "Rīgas satiksme" jau izsludinājusi iepirkumu par 12 zemās grīdas tramvaju iegādi. Turklāt iepirkums paredz iespēju no piegādātāja prasīt vēl līdz 20 tramvaju piegādi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!