Foto: Reuters/Scanpix

Iniciatīva sakārtot autopārvadājumu nozari, lai arī Latvijā varētu ienākt pasaulē pieprasītie kopbraukšanas pakalpojumi, izsaukusi kritisku un kategorisku nostāju no Pasažieru pārvadātāju asociācijas un Satiksmes ministrijas pārstāvjiem, portālu "Delfi" informēja deputāts Rihards Kols (NA).

Ziņots, ka trīs valdošās koalīcijas partijas sadarbībā ar Ekonomikas ministriju (EM) kopīgi izstrādājušas un iesniegušas izskatīšanai Saeimā grozījumus Autopārvadājumu likumā, ar kuriem paredzēts Latvijā ieviest kopbraukšanas jeb "ridesharing" pakalpojumus, no kuriem populārākais ir pasaulē pazīstamais "Uber". Pagājušajā nedēļā grozījumi Autopārvadājumu likumā tika iesniegti Saeimā.

Ar grozījumiem Autopārvadājumu likumā plānots nodrošināt kopbraukšanas pakalpojumu drošumu un uzticamību, nosakot prasības uzņēmumiem, kuri atbalsta transporta kopbraukšanas pakalpojumus, kā arī darbības noteikumus pārvadātājiem, kuri sniedz šādus pakalpojumus.

Savukārt Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji paziņojuši, ka kopbraukšanas pakalpojumu legalizācija sagraus taksometru pārvadājumu tirgu, jo, līdz ar kopbraukšanas pakalpojumu ienākšanu Latvijā, taksometru pakalpojumu sniedzējiem kļūšot nerentabli izpildīt valsts un pašvaldību noteiktās prasības un komersanti pāriešot uz tā saukto "pelēko zonu".

Arī Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija kategoriski iestājusies pret kopbraukšanas likumprojektu, biedējot ar ekonomikas lejupslīdi un ēnu ekonomiku taksometru nozarē.

Likumprojektu iesniegušie deputāti – Kols, Ingmārs Līdaka (ZZS), Edvards Smiltēns (V) un Vilnis Ķirsis (V) – par SM un asociācijas pausto sašutumu ir neizpratnē.

"Vēršanās pret novitāšu ienākšanu un piedāvāšanu Latvijas iedzīvotājiem nav izprotama, īpaši to pamatojot ar pārējās taksometru nozares sagraušanu," pauda viens no likumprojekta iesniedzējiem Smiltēns. "Turklāt, jānorāda, ka norēķini kopbraukšanas pakalpojumos ir tikai bezskaidrā naudā – tātad, viegli auditējami."

Neizpratnē par vēršanos pret nozares sakārtošanu ir arī Kols: "Kategoriskā nostāja pret jaunu, Latvijā pieprasītu pakalpojumu veidu ienākšanu un regulējuma izstrādi nav izprotama. Tieši regulējuma trūkums, nevis tā ieviešana, rada potenciāli vēl lielākus draudus par darbošanos "pelēkajā sektorā"."

Pirmdien, 5. septembrī, koalīcijas sanāksmē paredzēts spriest par Autopārvadājumu likuma grozījumiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!