Foto: LETA

Eiropas Savienības (ES) transporta tīklam, kurā nākamajos gados tiks ieguldīti 26 miljardi eiro (18,2 miljardi latu), ir jākļūst konkurētspējīgam un ilgtspējīgam, ceturtdien Eiropas Komisijas (EK) rīkotajā Eiropas transporta tīklam veltītajā konferencē "TEN-T dienas 2013" atzina eksperti.

ES Padomes priekšsēdētājs Hermans van Rompejs video uzrunā konferences dalībniekiem atzina, ka Eiropas transporta tīkls ir tirdzniecības artērija. Viņš uzsvēra, ka, paplašinoties ES, nepieciešams paplašināt un uzlabot arī ES transporta tīklu.

"Mums ir skaidra nākotnes vīzija, kas prasīs publisko un privāto iesaisti. ES ir gatava ieguldīt transporta tīkla uzlabošanā, atvēlot šim mērķim 26 miljardus eiro," atzina van Rompejs.

EK priekšsēdētāja vietnieks Sīms Kallass stāstīja, ka ES pēdējos gados ir ieguldījusi gana daudz līdzekļu, lai uzlabotu ES transporta mezglu un savienotu ES centru ar attālākiem reģioniem, taču, pēc Kallasa domām, šī mērķa sasniegšanā ir vēl daudz darāmā.

"Ir laiks savienot Eiropu. Tāpēc ir jāizstrādā gana ilgtspējīga Eiropas transporta stratēģija. Beidzot mums ir instrumenti, lai mainītu Eiropas transporta sistēmu," uzsvēra Kallass, norādot, ka nākamajiem gadiem paredzētie 26 miljardi eiro transporta projektiem ir krietni vairāk, nekā tika atvēlēts iepriekšējā plānošanas periodā.

Igaunijas ekonomikas un sakaru ministrs Juhans Partss uzsvēra, ka ES transporta jomā turpmāk jāfokusējas uz konkurētspēju. "Bez efektīvas transporta sistēmas nevarēsim būt konkurētspējīgi - tas attiecas gan uz ES kopumā, gan savienības dalībvalstīm atsevišķi," norādīja ministrs.

Pēc Partsa domām, konkurētspēju transporta jomā veicinās arī kaimiņvalstu sadarbība, kā labu piemēru minot "Rail Baltica" projektu.

Venēcijas ostu uzraugošās institūcijas pārstāvis Paolo Kosta norādīja, ka esošā ES transporta sistēma ir laba, tomēr tā nav ilgtspējīga. Pēc viņa domām, ES plānotā politika attiecībā uz transporta tīkla attīstību ir pozitīvi vērtējama, tomēr, lai tā būtu ilgtspējīga, iespējams, ES jāizstrādā jauni palīgrīki.

Zviedrijas transporta administrācijas pārstāvis Rikards Engstrēms pauda uzskatu, ka, lai transporta joma būtu ilgtspējīga, ir jādomā kompleksi, proti, par infrastruktūru, transporta tehnoloģijām, loģistiku un nozares regulējumu. Tāpat svarīgs faktors ir transporta sistēmas sinhronizācija - transporta tīklam ir jābūt vienotam, nevis tādam, kas sastāv no vairākiem tīkliem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!