Foto: LETA

Viens no veidiem, kā palielināt AS ''Latvijas Dzelzceļš'' pamatkapitālu dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekta finansēšanai ir Valsts kases aizņēmums, otrdien žurnālistiem sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš norādīja, ka Valsts kases aizņēmumus tiktu kapitalizēts, taču vēl nepieciešamas konsultācijas ar Eiropas Savienības (ES) institūcijām, vai šāds solis būtu atļauts un neatstātu ietekmi uz budžeta rādītājiem. Skaidrība par projekta finansēšanu varētu būt tuvākajos mēnešos.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka projekts ir vērtīgs un pārvadātājiem nodrošinās 15 miljonu eiro ietaupījumu gadā, veicinās Latvijas elektroenerģijas patēriņu, kas pozitīvi atsauksies uz obligātā iepirkuma komponentes (OIK) maksājumu apmēru, kā arī projektā īstenošanā iespējama sinerģija ar ''Rail Baltica'' projektu.

Komentējot biedrības ''Baltijas Asociācija - transports un loģistika'' pausto, ka nozare nav pietiekami iepazīstināta ar projekta aprēķiniem, Augulis pārmetumus noraidīja, uzsverot, ka bijušas visas iespējas piedalīties sanāksmēs par šo projektu, kā arī biedrības vadītāja Inga Antāne bijusi klāt, kad par dzelzceļa elektrifikāciju vakar runāts ar partijas ''Vienotība'' pārstāvjiem.

Savukārt Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) atkārtoti uzsvēra, ka projekts ir vērtīgs un īstenojams - vienīgais jautājums ir, vai valsts var to atļauties, tāpēc arī uzdots meklēt risinājumu, kā projektu īstenot bez ietekmes uz valsts budžeta deficītu.

Tāpat uzdots sarunās par ES daudzgadu budžetu pēc 2020.gada risināt jautājumu par tālāko elektrifikācijas projekta posmu īstenošanas finansēšanu.

Valdība aiz slēgtām durvīm atbalstīja Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekta tālāko virzību.

Lai gan sākotnēji bija iecerēts elektrifikāciju sākt Ventspils virzienā, pirmajā posmā elektrificējot līnijas Daugavpils-Krustpils, Rēzekne-Krustpils, tālāk virzienā uz Ventspili, atbilstoši jaunākajam piedāvājumam projekts tiks sākts Rīgas virzienā. Pirmajā posmā elektrifikācija notiks līnijās Daugavpils-Krustpils-Rīga (Šķirotava) un Rēzekne-Krustpils-Rīga (Šķirotava). Aptuvenās projekta pirmā posma izmaksas - 519 miljoni eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!