Šogad no valsts budžeta ceļu remontēšanai piešķirti papildu 14 miljoni eiro, ļaujot uzlabot vairākus reģionālos un vietējos ceļus, pavēstīja VAS "Latvijas Valsts ceļi" Komunikācijas daļā.

"Nākamgad vietējo ceļu remontiem varēs atvēlēt vēl lielāku finansējumu, pateicoties tam, ka būs pieejami papildu līdzekļi no valsts budžeta 25 miljonu eiro apmērā – par šādu summu 2016. gadā tika pārsniegti akcīzes nodokļa ieņēmumi, kuri, atbilstoši valdības lēmumam, tiks novirzīti autoceļiem. Un, ņemot vērā vietējo ceļu neapmierinošo stāvokli, papildu finansējums tiks novirzīts tieši tiem," norādīja satiksmes ministrs.

Augulis apmeklēja vairākus būvniecības objektus uz reģionālajiem autoceļiem Bauskas apkārtnē, kā arī iepazinās ar "Latvijas autoceļu uzturētāja" (LAU) dolomīta karjera "Akmenscūciņas" darbību.

Satiksmes ministrs apmeklēja Vecsauli, kur noslēgumam tuvojas reģionālā autoceļa Bauska–Aizkraukle (P87) remontdarbi (8,35.- 17,41.km). Būvuzņēmējs SIA "Igate" tur iepriekš laboja defektus, un, ja kvalitātes rādītāji būs pozitīvi, objektu plānots nodot ekspluatācijā šovasar.

Labots ceļa asfalts, izbūvēta asfalta dilumkārta, pasažieru platforma, izrakti grāvji u.c. Būvdarbu līgumcena ir 1,7 miljoni eiro.

Uz autoceļa Ķekava–Skaistkalne (P89) tiek pārbūvēts posms no Bārbeles līdz Skaistkalnei, remontēts tilts pāri Mēmelei Skaistkalnē, kā arī pilnībā pārbūvēts tilts pāri Iecavas upei.

"Iecavas tiltam izbūvēta jauna tilta laiduma konstrukcija, uzklāta hidroizolācija un ieklāta asfalta aizsargkārta, un šogad uz tilta pilnībā tiks izbūvēts jauns asfalta segums. Notiek arī tilta konusu un upes gultnes nostiprināšanas darbi," norāda "Latvijas Valsts ceļu" pārstāvji.

Tāpat Skaistkalnē ir izbūvētas jaunas komunikācijas un lielākajā daļā ciemata izbūvēti jauni gājēju celiņi.

Būvdarbus posmā no Bārbeles līdz Skaistkalnei (47.- 55,8. km) SIA "Igate" uzsāka pērn un šogad tos turpina pēc tehnoloģiskā pārtraukuma, darbu līgumcena ir astoņi miljoni eiro, tos līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.

Karjerā netālu no Iecavas tiek iegūtas dolomīta šķembas autoceļu uzturēšanai. Pērn karjerā saražoti 163,6 tūkstoši kubikmetru dolomītu šķembu, savukārt šogad līdz jūnijam saražoti 50 tūkstoši kubikmetru šķembu. Karjerā saražotās šķembas pārsvarā tiek izmantotas uz vietējas nozīmes ceļiem, meža ceļiem, kā arī būvniecībā – pamatos, laukumos un piebraucamajos ceļos, norāda "Latvijas Valsts ceļi".

Aptuveni pusi no saražotajām šķembām izmanto LAU, savukārt otra puse tiek pārdota dažādām būvniecības kompānijām, tajā skaitā arī lielajiem ceļu būvniecības uzņēmumiem. Karjers darbojas kopš 1987. gada un "Akmenscūciņās" tiek nodarbināti 12 LAU darbinieki.