Foto: Reuters/Scanpix
Ķīnas pirmā lielizmēra pasažieru lidmašīna "C919" piektdien aizvadīja veiksmīgu 80 minūšu izmēģinājuma lidojumu, tādējādi dodot Pekinai nozīmīgu atspēriena punktu globālā aviācijas tirgus iekarošanai, vēsta aģentūra "Reuters".

Šanhajas lidostā "Boeing 737" un "Airbus A320" konkurentes pacelšanos vēroja tūkstošiem cilvēku. Toties pašā "C919" lidmašīnā izmēģinājuma lidojumam nebija uzstādīti pasažieru krēsli un debesīs devās vien kopā pieci apkalpes locekļi, piloti un inženieri.

"C919" ir simbols Ķīnas ambīcijām iekarot globālo aviācijas tirgu, kura vērtība tuvāko 20 gadu laikā varētu sasniegt divus triljonus ASV dolāru, raksta "Reuters".

Lidmašīna 80 minūtes ilgo lidojumu veica 3000 metru augstumā, lidojot ar ātrumu ap 300 kilometriem stundā.

"C919" ražo Ķīnai piederošā "Commercial Aircraft Corporation of China" (COMAC). Lidmašīnas izmēģinājuma reisu plānoja jau 2014. gadā, taču ražošanas problēmu dēļ to pārcēla.

Plašākai sabiedrībai 168 pasažieru ietilpīgo lidmašīnu pirmo reizi atrādīja 2015. gada novembrī Šanhajā. Savukārt ideja par lidmašīnas būvniecību Ķīnā parādījās 2008. gadā.

Analītiķi norāda, ka "C919" tehnoloģiskā ziņā atpaliek no lidmašīnas konkurentēm "Airbus A320" un "Boeing 737". Tāpat paredzams, ka līdz pirmajam komerciālajam reisam vēl ejams tāls ceļš. "Reuters" atgādina par Ķīnā būvētās reģionālās lidmašīnas "ARJ-21" sertifikācijas saņemšanu vien 2014. gada decembrī – sešus gadus pēc pirmā izmēģinājuma reisa. "ARJ-21" pirmos pasažierus pārvadājumus sāka veikt vien pērnā gada jūnijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!