Foto: LETA

Optimismam par kravu apjoma kāpumu līdz ar "Krievijas dzelzceļa" paplašināšanos Latvijā nav pamata, tā vietā, visticamāk, Krievijas, Kazahstānas un Baltkrievijas valsts dzelzceļa kompāniju kopuzņēmumam uz pusēm ar Latvijas uzņēmējiem piederošais "Liepājas naftas tranzīts" (LNT), kas tagad pārtapis par "Euro Rail Cargo", tirgū jau strādājošajiem pārvadātājiem, tostarp valsts uzņēmumam "LDz Cargo", atņems esošās kravas, secina loģistikas un tranzīta nozares pārzinātāji.

Šādas bažas pastiprina fakts, ka viens no lielākajiem kravu pārkrāvējiem Rīgas ostā jau pieder vienam no lielākajiem Krievijas akmeņogļu kravu sūtītājiem.

Ar "Krievijas dzelzceļu" saistītais uzņēmums "RŽD Logistika" iegādājies pusi kompānijā "Euro Rail Cargo", kas ir tikai viena no piecām, kas Latvijā drīkst nodarboties ar kravu pārvadāšanu pa dzelzceļu. Pagaidām nekas neliek domāt, ka cauri Latvijai plūstošo dzelzceļa kravu apjoms pieaugs - viens no darījumā iesaistītās kompānijas akcionāriem ir "Baltkrievijas dzelzceļš", kam kravu plūsmas novirzīšana uz Latviju nozīmētu zaudējumus, jo tādējādi tiktu "apieta" Baltkrievijas teritorija. Ekspertu secinājumi vedina domāt, ka vienīgā jūtamā darījuma ietekme būs kravu atņemšana valsts uzņēmumam "LDz Cargo".

Pašlaik kravu pārvadājumu licence ir trīs uzņēmumiem - "LDz Cargo", "Baltijas tranzīta servisam" un "Baltijas ekspresim". Vēl divām kompānijām, tostarp, par "Euro Rail Cargo" pārsauktajam "Liepājas naftas tranzītam", ir licence, bet vēl nav saņemts drošības sertifikāts, informē Valsts dzelzceļa administrācijas vadītājs Juris Iesalnieks. Viņš skaidro, ka licence ir derīga darbam visā Eiropas Savienībā, bet drošības sertifikāts ir detalizētāks dokuments, kas jāiegūst katrā valstī atsevišķi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!