Foto: DELFI

Jautājumā par investora piesaisti Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai "airBaltic" nav nepieciešamības steigties, intervijā LNT raidījumā "900 sekundes" norādīja Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS).

Kučinskis uzsvēra, ka valdība nevar pieņemt sarunas ar jebkuru potenciālo investoru, tiek meklēts labākais. "Nav ne neveiksme, ne kāda apstāšanās. Visa valdība ir informēta par sarunām un tās turpinās. Aktuālais mērķis joprojām ir piesaistīt investoru," uzsvēra premjers.

Viņš teica, ka jaunais termiņš investora piesaistē ir šis gads, bet tas nenozīmē, ka tas nevarētu notikt arī ātrāk. "Notiek sarunas par Latvijas valstij izdevīgu un labu piedāvājumu," norādīja Kučinskis.

Premjers akcentēja, ka arī tagad kompānija ir stabila un spējīga, tai nekas nedraud. Investors tiek meklēts, lai attīstītu uzņēmumu un vēl vairāk nostabilizētu tā pozīcijas, uzsvēra premjers.

Savukārt "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss intervijā LTV raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja: lai arī divu gadu laikā nav atrasts Latvijas lidsabiedrības "airBaltic" investors, to par neveiksmi nevar uzskatīt.

Viņš norādīja, ka valsts "airBaltic" pārdošanai iepriekš noteica divu gadu termiņu. Šobrīd investors tiek meklēts jau divus gadus, taču, viņaprāt, to par neveiksmi nevar uzskatīt.

Gauss skaidroja, ka pirms diviem gadiem, kad valsts vēlējās atrast kompānijai privāto investoru, "airBaltic" finanšu rādītāji un situācija kopumā atšķīrās no pašreizējās. "Mēs šobrīd strādājam daudz, daudz veiksmīgāk un mums ir vēsturiski augstākie finanšu radītāji," teica Gauss, norādot, ka tādējādi valsts nesteidzas ar kompānijas pārdošanu.

Viņš atzīmēja, ka piesaistītais konsultāciju uzņēmums "Lazard Freres" turpina sarunas ar potenciāliem investoriem, taču steigas šīm sarunām neesot. Interesi par "airBaltic" iegādi izrādījuši vairāki investori, tostarp pasaulē labi zināmas kompānijas.

Viņš arī uzsvēra, ka, neraugoties uz investora trūkumu, "airBaltic" turpinās attīstīties atbilstoši biznesa plānam "Horizon 2021". Par stratēģisko attīstību pēc 2021.gada gan vēl nav domāts, taču, pēc Gausa teiktā, būs nepieciešams papildu finansējums. Būtu labi, ja tas būtu privātā investora ieguldījums.

Kā vēstīts, janvāra sākumā pēc slēgtās valdības sēdes, kurā tika apspriesta līdzšinējo trīs potenciālo investoru izvērtēšanas gaita, satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) sacīja, ka interesi izrādījuši vēl divi investori, taču steidzināt lēmumu par valsts daļu pārdošanu patlaban neesot pamata.

Augulis neatklāja iespējamos investorus, tostarp arī ne to, vai tie ir privātpersonas vai juridiskas kompānijas.

Augulis arī uzsvēra, ka lidsabiedrības pārdošanai patlaban neesot tādas steigas, kas esot skaidrojams ar to, ka patlaban uzņēmums neesot tik sliktā finanšu stāvoklī, kādā tas bijis 2015.gadā, kad investora piesaiste bijusi nepieciešama, lai izvairītos no "airBaltic" bankrota.

Patlaban Latvijas valstij pieder 80% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram "Aircraft Leasing 1", kuru pērn pārņēmis Dānijas uzņēmējs Larss Tūsens, - 20% akciju.

"airBaltic" 2016.gadā nopelnīja 1,2 miljonus eiro, kas ir vairākas reizes mazāk nekā 2015.gadā, kad uzņēmuma peļņa bija 19,5 miljoni eiro. Savukārt lidsabiedrības apgrozījums 2016.gadā bija 286 miljoni eiro, kas ir aptuveni par 1% vairāk nekā 2015.gadā.

"airBaltic" nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz vairāk nekā 60 galamērķiem, piedāvājot savienojumus uz galamērķiem lidsabiedrības maršrutu tīklā Skandināvijā, Eiropā, Krievijā, NVS un Tuvajos Austrumos. Papildus tam "airBaltic" piedāvā tiešos lidojumus no Tallinas un Viļņas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!