"Latvijas dzelzceļa" (LDz) koncernam 2012.gadā izdevās sasniegt pārvadājumu apjoma rekordu, pārvadājot 60,5 miljonus tonnu kravas, un arī rekordlielu peļņu - koncerns nopelnīja 25,7 miljonus latu, kas ir par 35,2% jeb 6,7 miljoniem latu vairāk nekā gadu iepriekš, portālu "Delfi" informēja LDz.

LDz auditētais gada pārskats liecina, ka līdz ar peļņas un apgrozījuma pieaugumu par 4,8% auguši arī koncerna konsolidētie ieņēmumi, kas pērn sasniedza 334 miljonus latu, kā arī LDz pašu kapitāla rentabilitāte pieaugusi līdz 11,8%.

Latvijas budžeta nodokļos LDz 2012.gadā iemaksāja 82,7 miljonus latu, no kuriem 38,4 miljoni latu tika iemaksāti kā sociālais nodoklis.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss atzinīgi vērtē uzņēmuma paveikto, tomēr norāda, ka pie sasniegtā nedrīkst apstāties. "LDz ir nopietni nākotnes izaicinājumi – gan īstenojot lielos investīciju projektus, gan piesaistot jaunas, dažādas kravas, gan plānojot un attīstot jaunus tranzīta ceļus. LDz ir labs piemērs tam, ka Latvija var veiksmīgi eksportēt savus pakalpojumus un tādā veidā nopelnīt līdzekļus mūsu valstij," pauda ministrs.

Pēc pārvadāto kravu apjomu uz vienu kilometru, LDz ir pārliecinošs transporta biznesa līderis Baltijā jau kopš 2005.gada, pērn iegūstot vēl lielāku tirgus daļu. Lielākā daļa pārvadāto kravu nākusi no LDz galvenajiem sadarbības partneriem Krievijā un Baltkrievijā, kā arī Ukrainā, Kazahstānā un Uzbekistānā.

"Pagājušais gads mums tiešām bija ļoti veiksmīgs, un tas bija daudzu gadu mērķtiecīga darba rezultāts. Satiksmes ministrijas aprēķini liecina, ka no vienas LDz pārvadātās kravas tonnas Latvijas ekonomika iegūst apmēram 10 latus – līdz ar to varam būt gandarīti, ka no pagājušajā gadā pārvadāto kravu apjoma mūsu valsts ekonomika ieguva apmēram 600 miljonus latu. Pagājušajā gadā kravu pārvadājumu jomā sasniedzām faktiski neiespējamo. Šogad plānojam atgriezties pie nedaudz mērenāka apjoma, jo nepieciešams īstenot ļoti nozīmīgus investīciju projektus, un tāpēc pārslogot infrastruktūru nebūs iespējams," skaidro LDz prezidents Uģis Magonis.

Pērn LDz attīstībā ieguldītas lielākās investīcijas kopš 2007.gada, kas sasniedza 95 miljonus latu. LDz plāno turpināt īstenot apjomīgu investīciju programmu, lai palielinātu dzelzceļa kapacitāti, pārvadājumu drošību un līdz ar to arī uzņēmuma konkurētspēju. Latvijā valsts nepiedalās dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas finansēšanā, tādēļ konkurētspējas stiprināšana LDz ir liels izaicinājums.

Pagājušajā gadā LDz uzsāka vairāku nozīmīgus projektus dzelzceļa infrastruktūras attīstībā. Viens no lielākajiem ir 65 miljonus latus vērtā otrā sliežu ceļa būvniecība posmā Skrīveri-Krustpils, tā ļaus vilcieniem izmantot paralēlās sliedes abos virzienos, nevis vienu sliežu ceļu, kā bijis līdz šim. Tāpat uzsākts šķirošanas uzkalna modernizācijas projekts Šķirotavas stacijā, kas ļaus palielināt vagonu apstrādi un vilcienu formēšanu par 30%, diennaktī apstrādājot vairāk kā 3000 vagonu. Pērn arī startēja Daugavas kreisā krasta attīstības projekts, kura ietvaros paredzēts modernizēt signalizācijas un sakaru sistēmu, staciju "Bolderāja 1", kā arī pilnībā uzbūvēt vēl vienu staciju "Bolderāja 2".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!