Līdz šim nozares vadība uzstājusi uz to, ka arī pēc investora piesaistīšanas valstij jāsaglabā vairākuma akcionāra statuss uzņēmumā. Vēl pagājušajā nedēļā, informējot žurnālistus par investora meklēšanas gaitu, satiksmes ministrs Uldis Augulis apliecināja, ka valsts joprojām vēlas saglabāt vairāk nekā 50% plus vienu akciju kompānijā, tostarp joprojām investora piesaitē ir spēkā uzstādījums par maršrutu tīkla nesamazināšanu un lidostas "Rīga" saglabāšanu par bāzes lidostu.

"Bloomberg" gan citē Gausu, kurš pieļauj, ka Latvijas valdības, kam pašlaik "airBaltic" pieder 80,5% daļu, ietekme uzņēmumā varētu samazināties zem 50%, turklāt varētu pat tikt pārdota kontrolpakete. "Nekas netiek izslēgts," par briestošo darījumu saka Gauss.

Lidsabiedrības vadītājs uzsver, ka investora piesaistē noteicošais faktors būs tā spēja attīstīt "airBaltic" biznesu, nevis vienkārši nodrošināt finanšu injekciju.

Latvijas valdība ir uzstādījusi mērķi līdz 2017. gada beigām atrast lidsabiedrības stratēģisko investoru. Potenciālo ieguldītāju meklē starptautiskais finanšu konsultāciju un aktīvu pārvaldības uzņēmums "Lazard Freres".