Kā skaidroja Bērziņš, lielākoties no Baltkrievijas uz Latvijas ostām ar vilcienu tiek vesta šķelda.

Kopumā vērtējot situāciju LDz, Bērziņš norādīja, ka tā ir stabila un pārvadāto kravu apjoms "pēdējos mēnešos ir diezgan gājis uz augšu". Viņš lēsa, ka izdosies sasniegt gada plānu, proti, pārvadāt 47 līdz 48 miljonus tonnu. Pieauguši gan ogļu kravu apjomi, gan graudu. Lai gan parasti vasarā kravu apjomi parasti krītas, šovasar esot citādi.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna LDz valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDZ Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDZ infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDZ apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDZ Loģistika".